مدیر دفتر مشارکت زنان اداره‌کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان:

دانشنامه «نقش زنان استان کردستان در دفاع مقدس» تدوین می‌شود

«رسولی» گفت: با توجه به حضور گسترده و نقش مهم زنان کُرد در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیم بیش از 500 شهیده، دانشنامه «نقش زنان استان کردستان» در دفاع مقدس تدوین می‌شود.
کد خبر: ۴۵۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ - 03May 2021

«زهره رسولی» مدیر دفتر مشارکت زنان اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‎پرس در کردستان اظهار داشت: با اتمام جنگ و انقلاب نباید شهدا، ایثارگران و فداکاری های آنان فراموش شود چرا که نسل جدیدی که به دنیا می آید با خاطرات آنان روبرو است و باید این نسل را با شهداء، ایثارگران و فرهنگی که به آن پایبند بودند آشنا کنیم و ارزش و اهمیت کار آنها باید در جامعه به خوبی روشن شود.

وی گفت: در این میان حضور دلیرانه و خستگی ناپذیر زنان در صحنه دفاع مقدس به عنوان یکی از عناصر اجتماعی و بارز رقم خورد و اینان به حق در ادای دین خود نسبت به اسلام و انقلاب از هیچ گونه ایثار و امداد مادی و معنوی شانه خالی نکردند.

رسولی افزود: زنان کُردستانی به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم با ایثار فرزندان و همسران محبوب خود در راه حیثیت و اصلاح جامعه نقش آفرینی نمودند و هم پای مردان افتخارات فراوانی از خود برجای گذاشتند.

وی یادآور شد: نشان دادن منزلت و رتبه بانوان شهیده و جانباز و ایثارگر و تبیین مجاهدت ها و جانفشانی های آنان در همه برهه های انقلاب به خصوص دوران پر افتخار دفاع مقدس در عصر حاضر والاترین شیوه تکریم از آنان است و از جمله راهکارهای عملی در این راستا چاپ کتبی ویژه در معرفی رشادت های این بانوان است. چنانچه با توجه به حضور گسترده و نقش مهم زنان کُرد در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۵۰۰ شهیده، دفتر نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس برآن شد کتاب دانشنامه «نقش زنان استان کردستان در دفاع مقدس» را تدوین و منتشر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار