مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان خبر داد؛

تشکیل کارگروه بانوان پیشکسوت دفاع مقدس در استان کردستان

«رسولی» گفت: قصد داریم با هدف ایجاد یک جریان هم‌افزا و وحدت‌رویه در حوزه بانوان ایثارگر استان کردستان، کارگروه‌هایی را با حضور مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا و بانوان پیشکسوت در استان تشکیل دهیم.
کد خبر: ۵۴۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷ - 01September 2022

بانوان پیشکسوت، سندهای زنده دوران دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «زهره رسولی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان، در جلسه تشکیل کارگروه بانوان پیشکسوت دفاع مقدس در استان، به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «اگر زنان حماسه جنگ نمی‌سرودند و جنگ را در میان خانه‌ها به عنوان یک ارزش طلقی نمی‌کردند، مرد‌ها اراده و انگیزه لازم رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی‌کردند» اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، قصد داریم با هدف ایجاد یک جریان هم‌افزا و وحدت‌رویه در حوزه بانوان ایثارگر استان کردستان کارگروه‌هایی را با حضور مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا و بانوان پیشکسوت در استان تشکیل دهیم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان افزود: بانوان پیشکسوت دفاع مقدس در ستاد‌های پشتیبانی جنگ، کادر درمان و حوزه‌های فرهنگی و آموزش‌و‌پرورش در سراسر استان کردستان نقش موثری ایفا کردند و امروز نیز همچنان پای ارزش‌ها و باور‌های خود ایستاده‌اند و در دفاع از کشور و ارزش‌های اسلامی فعالیت دارند.

رسولی ادامه داد: بانوان پیشکسوت دفاع مقدس، سند‌های زنده دوران دفاع مقدس هستند و ما قصد داریم با تشکیل کارگروه بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در استان کردستان، ارتباط خود را با آن‌ها در سطح استان افزایش داده و از تجربیات ارزشمند آن‌ها در راه اعتلا و حفظ و نشر فرهنگ غنی دفاع مقدس و تاریخ کشورمان استفاده کنیم.

وی به اهداف تشکیل کارگروه بانوان پیشکسوت دفاع مقدس در استان کردستان اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خانواده شهدا فرمودند: «شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثه‌ دفاع مقدس را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند، هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند»؛ بنابراین در این کارگروه، بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس، در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد در راستای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس جلوگیری از تحریف واقعیت‌ها حضور خواهند داشت.

«رسولی» ثبت و ضبط خاطران بانوان پیشکسوت دفاع مقدس را از دیگر اهداف کارگروه بانوان پیشکسوت دفاع مقدس در استان کردستان عنوان کرد و افزود: این خاطرات یکی از راه‌های تبیین و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

وی کمک در جمع‌آوری اسناد حضور زنان در دوران دفاع مقدس و معرفی سبک زندگی اسلامی پیشکسوتان در بین جوانان به عنوان الگو را از دیگر اهداف کارگروه بانوان پیشکسوت دفاع مقدس در استان کردستان بیان کرد.

مسئول نشر آثار  و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان به اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اولویت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت بوده که در این راستا همایش پیشکسوتان دفاع مقدس را در سال‌های اخیر برپا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار