بانوی پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان:

دفاع مقدس نه به‌عنوان خاطره؛ بلکه باید الگویی عینی برای جوانان باشد

ابوالهادی گفت: باید از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها برای معرفی بانوان پیشکسوت دفاع مقدس به نسل جوان استفاده کرد و اجازه ندهیم دفاع مقدس تنها به خاطر تبدیل شود؛ بلکه باید به‌عنوان الگویی عینی در اختیار جوانان باشد.
کد خبر: ۵۴۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ - 01September 2022

بانوان پیشکسوت گنجینه‌های عظیمی از دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، جلسه تشکیل کارگروه بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در استان کردستان، با حضور «زهره رسولی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان و جمعی از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس، در اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تشکیل شد.

«ناهید منصوری» یکی از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس در کردستان، در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار داشت: زنان ما در دفاع مقدس با الگوگیری از زنان صدر اسلام، در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش موثری داشتند و امام خمینی (ره) در این باره فرمودند: «ما مدیون مجاهدت بانوان هستیم»؛ اما متاسفانه ایثارگری بانوان در دفاع مقدس که دوشادوش همسران خود از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند، ناشناخته مانده است و ما باید آن‌ها را به نسل جوان معرفی کنیم و این بانوان در برنامه‌های مختلف خاطرات دوران دفاع مقدس و مجاهدت‌های خود را بیان کنند.

«ابوالهادی» از دیگر بانوان پیشکسوت دفاع مقدس نیز در این جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تشکیل کارگروه بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در استان کردستان را اقدام بسیار مناسب و موثری در راستای احیای فداکاری‌های بانوان در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: متاسفانه نسل جدید با دوران دفاع مقدس آشنایی کمی دارند و باید رشادت‌ها و ایثارگری‌های بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس به‌صورت زیبا و دلنشین برای این نسل معرفی شود.

وی افزود: ما پیشکسوتان دوران دفاع مقدس همانند زمان جنگ برای دفاع از کشور آماده‌ایم و باید این شور و اشتیاق دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام در نسل جوان نیز ایجاد شود و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به عنوان الگو با شیوه و متدهای نوین در اختیار جوانان قرار گیرد.

این بانوی پیشکسوت ادامه داد: نسل جوان را باید با این دیدگاه که هر زمان آمادگی لازم برای دفاع از کشور را با سلاح‌های مناسب داشته باشند، آماده کرد.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم نظر، اندیشه و تفکر جوانان بر مبنای اسلام و اهداف انقلاب اسلامی شکل گیرد؛ بنابراین تشکیل این کارگروه اقدامی بنیادی و اساسی در راستای شناسایی بانوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس و معرفی آن‌هاست.

ابوالهادی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها برای معرفی بانوان پیشکسوت دفاع مقدس به نسل جوان استفاده کرد و اجازه ندهیم دفاع مقدس تنها به خاطر تبدیل شود؛ بلکه باید به عنوان الگویی عینی در اختیار جوانان باشد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس گنجینه‌های عظیمی از دوران دفاع مقدس هستند و باید از این گنجینه‌ها بهره‌مند شد، گفت: بانوان کردستان در دل جنگ بودند و شجاعانه در برابر دشمن ایستادند.

«سلامتی» از دیگر بانوان پیشکسوت دفاع مقدس حاضر در این جمع نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: نسل جوان باید با دوران دفاع مقدس آشنایی کامل داشته باشند و ما پیشکسوتان باید خاطرات را برای این نسل تبیین کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی، راه اسلام و دین است و باید به آن عمل کنیم و عملی شدن آن نیازمند شناخته شدن است.

«سلامتی» بر ضرورت حفظ حجاب اسلامی تاکید کرد و گفت: در کردستان جنگ در دو جبهه داخلی و خارجی وجود داشت با این وجود، ما انقلاب اسلامی را حفظ کردیم و در حال حاضر نیز باید همه دست در دست هم با آگاهی دادن به نسل جوان، از آن‌ها در برابر توطئه‌های دشمن محافظت کنیم تا در آینده مدیون خون شهدا نباشیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی تصریح کرد: اگر اربعین و راه کربلا نبود، انقلاب اسلامی رنگ و بوی امروز را نداشت.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر ادارات باید از پیشکسوتان دفاع مقدس حمایت کنند.

این بانوی پیشکسوت دفاع مقدس یادآور شد: باید نسل جوان قدردان این آرامش باشند و بدانند امنیت و آسایش امروز ما مدیون مجاهدت، ایثار و خون پاک شهیدان و ایثارگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها