مدیر دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

زنان کُرد نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس داشتند

«رسولی» گفت: بانوان کردستان با حضور در دو جبهه جنگ نقش مهم و اثرگذاری در پیروزی رزمندگان ایفا کردند و امروز با حضور در جامعه به ویژه در بین قشر جوان همچنان در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۵۰۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۸ - 03April 2022

زنان کرد نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس داشتندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سنندج، بی‌شک نقش بی‌بدیل و موثر زنان در دوران انقلاب اسلامی و هست سال دفاع مقدس امری انکارناپذیر و سرشار از ایثارگری آگاهانه است، زنان در جریان نهضت امام راحل با عنوان پیرو ولایت، در نقش مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بعد از پیروزی در سخنانی با اشاره به حضور زنان در تظاهرات خیابانی آنان را به‌عنوان پیشروان نهضت اسلامی قلمداد می‌کردند.

زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمنان را در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی نقش بر آب کردند بنابراین نقش مهم بانوان باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.

«زهره رسولی» مدیر دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس به رویکرد امور بانوان در بنیاد حفظ آثار استان اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی صفحات تاریخ دفاع مقدس ایران نشان می‌دهد که نقش و مشارکت زنان ایران اسلامی چه در مشروطه چه در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه بانوان هم پای مردان افتخارات فراوانی از خود برجا گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: بانوان با تاسی از حضرت زینب(س) همواره در کنار مردان خود و گاهی جلوتر از آنان از آزمون صبر و استقامت و ایثار و شهادت‌طلبی سربلند بیرون آمده‌اند و امروز باتوجه به اهمیت نقش و حضور زنان و رسالت سازمان زنان بنیاد حفظ آثار، رویکرد دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در استان‌ها این است که تمامی برنامه‌ها و اهداف خود را در جهت حفظ، بهره‌برداری و ظرفیت‌سازی آثار و ارزش‌ها، نقش‌آفرینی و مشارکت بانوان در دفاع مقدس را برنامه ریزی و اجرا نماید.

رسولی به برنامه‌های دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه‌های حوزه زنان بنیاد در راستای حفظ و نشر نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین ارائه الگوی شایسته و تاثیرگذار به جامعه و ترویج سبک زندگی جهادی و اسلامی مادران و همسران شهدا است.

وی به اهم برنامه‌های این دفتر اشاره و عنوان کرد: تشکیل کمیته راهبردی زنان و دفاع مقدس کردستان، برگزاری سالانه جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت در سالروز ولادت حضرت زهرا( س)، ثبت و ضبط خاطرات مادران و همسران شهدا و زنان پیشکسوت، تدوین و انتشار کتاب با محوریت زنان و دفاع مقدس و همچنین تهیه و تولید مستند زنان و تولید کتاب‌های صوتی از جمله برنامه‌های دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در کردستان است.

مدیر دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان از اجرای طرح معینه خبر داد و گفت: سرکشی از مادران شهدا به همراه دانشجویان و دانش‌آموزان با هدف معرفی سبک زندگی اسلامی و معرفی شهدای استان کردستان در قالب طرح معینه از دیگر اقدامات است و علاوه بر آن طرح سلاله‌ها، ویژه دانش‌آموزان با هدف احیا فرهنگ ایثار و حماسه‌آفرینی و دمیدن روح تازه‌ای در کالبد جامعه به ویژه نسل جوان در قالب کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر سال همایش تجلیل از زنان پیشکسوت با هدف معرفی و تجلیل از زنان فعال در ستادهای پشتیبانی و فرهنگی، همایش پیام‌آوران عاشورا در سالروز ولادت حضرت زینب (س) با حضور خواهران شهدا و پرستاران زمان جنگ تحمیلی با هدف زنده نگه‌داشتن رسالت خواهران شهدا در جامعه برگزار می‌شود.

رسولی به نقش بانوان کردستان در هر حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و نشر آن اشاره کرد و یادآور شد: بانوان کردستان با توجه به اینکه در دو جبهه درگیر جنگ شدند نقش مهم و اثرگذاری در پیروزی رزمندگان ایفا کردند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از زنان کردستان با پخت نان و رساندن آذوقه به پایگاه‌های مستقر در روستاها و رزمندگان فعالیت داشتند و مشوق فرزندان و همسران خود در پیوستن به نیروهای رزمنده بودند. آنها در کنار همسران و فرزندان خود ایستادند و جنگیدند و در نبود آنها حافظ کیان خانواده خود و ارزش‌های اسلامی بودند.

مدیر دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: امروز همان زنان که از یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس هستند در نشر خاطرات خود، سبک زندگی شهدا و بیان ارزش ایثار و مقاومت پیش‌قدم شده و با حضور در جامعه به ویژه در بین قشر جوان همچنان در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار