مسئول نشر آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان:

بانوان در دفاع مقدس همپای مردان مبارزه و مقاومت کردند

«رسولی» گفت: صفحات تاریخ دفاع مقدس نشان می‌دهد که بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی، همپای مردان مبارزه و مقاومت کردند و افتخارات فراوانی از خود برجای گذاشتند.
کد خبر: ۴۷۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ - 20September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، نشست تبیین نقش زنان در دفاع مقدس به‌مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، به همت اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

«زهره رسولی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان کردستان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: صفحات تاریخ دفاع مقدس نشان می‌دهد که بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی، همپای مردان مبارزه و مقاومت کردند و افتخارات فراوانی از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: زنان ایران اسلامی به تأسی از حضرت زینب کبری (س)، همواره در کنار مردان خود و گاهی هم جلوتر از آنان نقش‌آفرینی کردند و امروز ما هرچه داریم از رشادت‌ها و حماسه‌های بزرگ زنان و مردان غیور این سرزمین است و مهم‌ترین رسالت ما، این است که در هر جایگاهی که هستیم، آرمان‌های انقلابی و اسلامی شهدا و ایثارگران را حفظ و به نسل‌‌های آینده منتقل کنیم.

بانوان در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی ایفا کردند

«محمد قایق فرجی» استاد دانشگاه، روای و نویسنده حوزه دفاع مقدس استان کردستان نیز در این نشست، با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: بانوان در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی برای دفاع از کشور ایفا کردند و در کنار مردان جنگیدند.

بانوان در دفاع مقدس همپای مردان مبارزه و مقاومت کردند

وی افزود: در هیچ برهه از زمان نباید حماسه اثرگذار دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود و نیاز است دستگاه‌های اجرایی برای ماندگاری تلاش و رشادت‌های ایثارگران و شهدای آن زمان، پای کار باشند.

«قایق فرجی» با بیان این‌که کوچک‌ترین کوتاهی در رساندن پیام دفاع مقدس به نسل آینده، اجحاف بزرگی در حق آن‌هاست، بیان کرد: طبق مستندات و روایات، بانوان کُرد به تمام معنا همچون شیرزنانی بی‌باک، از جان و دل برای دفاع از حریم ایران عزیز جنگیدند و نقش مؤثری در دفاع از حریم ایران اسلامی ایفا کردند.

وی ادامه داد: مادر شهیدان «شبلی» که چندوقت بعد از شهادت پسران خود، از داغ فراق آن‌ها به دیار حق شتافت، اسوه و الگوی مادرانی است که چنین فرزندان رشیدی را تربیت کردند و امروز به برکت خون پاک همچون شهدایی، آسایش و آرامش در جامعه ما برپاست.

این روای و نویسنده حوزه دفاع مقدس بیان کرد: همچنین بانوان روستای «نران» در سنندج، در دوران دفاع مقدس سربازان متجاوز را با دست خالی؛ اما دلاورانه از میدان به در کردند و این بیان‌گر دلیری زنانی است که در این مرز و بوم همواره حماسه‌آفرین بوده‌اند.

وی از همه دلسوزان نشر فرهنگ دفاع مقدس خواست تا رسالت خطیر تعلیم و تربیت نسل بعد از جنگ را عهده‌دار دار باشند و با تحلیلی بر آسیب‌های اجتماعی، گفت: در شرایطی که غرب با همه توان خود در حال تغییر ارزش‌ها به ضدارزش است، نیاز است تا رسانه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های کشور، این مهم را در رأس کار خود قرار داده و جزئیات دفاع مقدس را برای نسل امروز تشریح و تببین کنند.

«قایق فرجی» وجود تشکل‌های مردم‌نهاد بانوان در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس را نیاز مبرم استان کردستان دانست و بر ضرورت توجه به این موضوع تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها