رمز پیروزی بر دشمن به روایت شهید همت+صوت منتشرنشده

شهیدابراهیم همت در جمع هم‌رزمانش با اشاره به نقش کلیدواژه «اخلاص» در تحقق پیروزی گفت: اگر خالص بشویم و نیت‌ها خالص بشود، همه چیز حل است.
کد خبر: ۴۵۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ - 04May 2021

رمز پیروزی بر دشمن به روایت شهید همت+صوت منتشرنشده

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آنچه که در ادامه می‌شنوید سخنان منتشرنشده از شهید محمدابراهیم همت فرمانده سپاه ۱۱ قدر در جمع رزمندگان تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) است که قبل از آغاز عملیات والفجر یک در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۱ ایراد کرد.

رمز پیروزی

امام این را فرمودند ما بایستی آمادگی روحی داشته باشیم. به‌منظور اینکه خالص بشویم. اگر خالص بشویم و نیت‌ها خالص بشود همه چیز حل است. از تهران که شما می‌خواهید حرکت کنید، لباس می‌پوشید، من می‌خواهم بروم جبهه: بسم الله الرحمن الرحیم.

اگر نیت‌تان هم آنجا خالص باشد، شما پیروزید. از همان جا، نیت خالص باشد نیت قربةً [حضار: الی الله]نیت قربةً الی الله زمانی می‌شود که انسان اخلاص داشته باشد، مخلص باشد، برای رضای خدا بجنگد، برای رضای خدا بماند در این جبهه‌ها، همه چی برای رضای خدا باشد و در کنار این برای رضای خدا و این ایمان، آن وقت است که ازش عمل صالح به دست می‌آید. «جهاد فی سبیل‌الله» و از عمل صالح، تقوا ساخته می‌شود. آنکه امام این قدر تأکید دارد. إن‌شاءالله از آن نظر باید خودمان را آماده کنیم.

درباره عملیات والفجر یک

در عملیات والفجر یک که از ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲ آغاز شد و ۶ روز به طول انجامید، ۸ لشکر از سپاه پاسداران و ۲ لشکر، ۳ تیپ و یک گردان از نیروی زمینی ارتش ایران و به عبارت دیگر ۳۰ گردان از ارتش و ۸۰ گردان از سپاه مشارکت داشتند.

در پایان این عملیات ۶۷۵۰ تن از نیرو‌های دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند، ۹۸ دستگاه تانک و نفربر زرهی منهدم، ۵ فروند چرخ‌بال ساقط و سه واحد ۵۵۰ نفری جیش الشعبی، سه گردان کماندویی و ۴ گردان مکانیزه آسیب دید. همچنین بخشی از بلندی‌های حمرین، چند روستا در حاشیه رودخانه دویرج و پاسگاه مرزی پیچ انگیزه آزاد شد که در مجموع ۱۵۰ کیلومتر وسعت را دربر می‌گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها