عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

غربی‌ها درصدد فرسایشی کردن گفت‌وگو‌های برجامی در وین هستند

حاجی‌دلیگانی گفت: غربی‌ها درصدد فرسایشی کردن مذاکرات و گفت‌وگو‌های برجامی در وین هستند که این امر بر خلاف منافع ملی کشورمان است.
کد خبر: ۴۵۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ - 05May 2021

غربی‌ها درصدد فرسایشی کردن گفت‌وگو‌های برجامی در وین هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسینعلی حاجی دلیگانی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص روند مذاکرات وین و تشکیل کارگروه‌های سه گانه برای رفع تحریم‌ها، اظهار داشت: کارگروه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه برخوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در واقع اهداف پیش بینی شده از مذاکرات مانند رفع محدودیت‌های تجاری و اقتصادی هنوز محقق نشده و این امر باید مورد توجه مذاکره کنندگان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اظهارنظر‌هایی مبنی بر دستیابی به توافق هفتاد درصدی خوش بینی کاذب است، ادامه داد: به عبارتی مطابق اخبار حاصله اکنون در خصوص ساختار مذاکرات نتایجی حاصل شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متأسفانه آمریکایی‌ها تحریم‌ها را به سه دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم بندی کرده‌اند که این مهم بر مذاکرات تاثیرگذرا است؛ به عبارتی برخی از تحریم‌ها را فاقد مذاکره دانسته‌اند، برخی دیگر را مشروط و صرفاً بخشی از محدودیت‌ها را قابل مذاکره دانسته‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع به نظر می‌رسد غربی‌ها درصدد فرسایشی کردن مذاکرات و گفتگو‌های برجامی در وین هستند که این امر بر خلاف منافع ملی کشورمان است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها