عملیات قریب الوقوع و گسترده ارتش سوریه علیه داعش

تداوم اقدامات سرکوبگرانه شبه نظامیان آمریکایی در حومه دیرالزور، تیراندازی نیرو‌های ژاندارمری ترکیه به کشاورزان سوری در شمال سوریه و عملیات قریب الوقوع و گسترده نیرو‌های دمشق علیه داعش در در صحرای «الرقه» و «حماه» از مهم‌ترین اخبار سوریه است.
کد خبر: ۴۵۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ - 05May 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، منابع سوری از تشدید حملات شبه نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا در حومه دیرالزور در شرق فرات خبر دادند.

شبه نظامیان قسد با حمله به منازل در مناطق حومه دیرالزور اقدام به بازداشت ساکنان می‌کنند.

همزمان منابع سوری از کشته شدن یکی از فرماندهان «قسد» در تیراندازی افراد ناشناس در حومه شرقی دیرالزور خبر دادند و اعلام کردند که شبه نظامیان آمریکایی شهر «سویدان» در حومه دیرالزور که این فرمانده در آن کشته شد را به محاصره درآوردند و به ساکنان درباره استفاده از موتور سیکلت هشدار داده‌اند.

تیراندازی نیرو‌های ژاندارمری ترکیه به کشاورزان سوری در شمال سوریه

منابع سوری اعلام کردند که نیرو‌های ژاندارمری ترکیه به کشاورزانی که در اراضی خود در نزدیکی مرز در شمال سوریه کار می‌کنند تیراندازی می‌کنند که این سبب شده است که آن‌ها از بیم هدف قرار گرفتن زراعت خود را رها کنند.

«یاسر غنوم» از کشاورزان شهرک «خربه الجوز» در منطقه «حازم» در شمال ادلب اعلام کرد: زمین من ۵۰۰ با مرز ترکیه بیشتر فاصله ندارد. من امسال به علت تیراندازی‌های مکرر نیرو‌های ژاندارمری ترکیه به فرزندانم نتوانستم زراعت کنم.

این کشاورز سوری می‌گوید: آن‌ها در اوایل سال جاری به سوی یکی از فرزندانم تیراندازی و او را از ناحیه کتف مجروح کردند. آن‌ها قصد کشتن فرزند مرا داشتند نه اینکه فقط او بترسانند. آن‌ها مستقیم به سوی او شلیک کردند.

«یاسر غنوم» افزود: برای دومین سال امکان استفاده از زمینم را ندارم. من قبلا در زمینم گندم کاشتم، اما قبل از فرا رسیدن برداشت نیرو‌های گارد مرزی نظام ترکیه به سوی زمین آتش گشودند و محصول مرا به آتش کشیدند و مانع از خاموش شدن آن شدند.

این درحالی است که نیرو‌های ژاندارمری ترکیه پنجشنبه گذشته یکی از کشاورزان در شمال ادلب را به ضرب گلوله کشتند.

ساکنان مناطق شمال سوریه تاکید کردند که نیرو‌های ترکیه عامدانه به سوی کشاورزان شلیک می‌کنند و بسیاری مجبور به دست برداشتن از کشاورزی شده‌اند.

یکماه قبل سه کشاورز در تیراندازی نیرو‌های ژاندارمری ترکیه کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند و قبل از آن نیز یک کودک و سه کشاورز هنگام کار بر روی اراضی کشاورزی خود در نزدیکی مرز ترکیه به دست نیرو‌های ترکیه کشته شدند.

ساکنان مناطق «سلفین» و «حازم» هم از حمله نیرو‌های ترکیه به منازل در روستا‌های نزدیک به مرز خبر دادند.

«عبدالقادر العبید» از خویشاوندان کودکی که به دست نیرو‌های ژاندارمری ترکیه در فوریه گذشته هنگام کمک به پدر بزرگش در مزرعه‌ای در «عدنانیه» در حومه ادلب کشته شده است، گفت: ساکنان از نزدیک شدن به زمین‌های کشاورزی خودشان هم ترس دارند.

حمله افراد ناشناس به پایگاه ارتش ترکیه در حومه ادلب

منابع محلی از حمله افراد ناشناس به پایگاه ارتش ترکیه در شهرک «بلیون» در «جبل الزاویه» در حومه ادلب خبر دادند و اعلام کردند که این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

کمک‌های سازمان ملل برای مناطق تحت اشغال تروریست‌ها!

سازمان ملل کاروان کمک به مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی در استان ادلب از طریق اراضی ترکیه آنهم بدون موافقت دولت سوریه ارسال کرد.

۶۲ کامیون حامل کمک به ادلب تحت کنترل تروریست‌های جبهه النصره و دیگر شبه نظامیان وابسته به ترکیه ارسال شد. این از طریق گذرگاه «جیلوه غوزو» در «لواء اسکندرون» در جنوب ترکیه وارد ادلب شد.

این در حالی است که «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ۲۹ مارس گذشته اعلام کرده بود که تنها مرکز اقدام انسانی در سوریه دمشق است نه شهر دیگر در کشور‌های همسایه. این ساده‌ترین اصل احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت اراضی آن است.

حملات هوایی به مواضع داعش در صحرای شرقی حماه

منابع نظامی سوری از حملات هوایی به مواضع داعش در صحرای شرقی حماه و وارد شدن خسارات و تلفات سنگین به تکفیری‌ها و ادامه عملیات پاکسازی بازمانده‌های داعشی خبر دادند.

عملیات گسترده قریب الوقوع علیه داعش

منابع نظامی سوری از عملیات نظامی گسترده از سوی ارتش سوریه و متحدانش در صحرای الرقه و حماه علیه داعش که به زودی انجام خواهد شد، خبر دادند و اعلام کردند: نیرو‌ها و تجهیزات زیادی به منطقه طی ساعات گذشته اعزام و ارسال شده است و عملیات قریب الوقوع در راه است.

حمله داعش به نیرو‌های ارتش سوریه در صحرای شرقی دیرالزور

منابع سوری از حمله داعش به نیرو‌های ارتش سوریه در صحرای شرقی دیرالزور خبر دادند.

کشته شدن یک غیرنظامی بر اثر مین برجای مانده از داعش در حومه حماه

منابع ابسته به پلیس حماه از کشته شدن یک غیرنظامی بر اثر مین‌های برجای مانده از داعش در «وادی العذیب» در حومه شرقی «سلمیه» در این استان خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: «عبدالقادر شامان الترکی» در حال چوپانی بود که بر اثر انفجار مین کشته شد و گوسفندان او هم بر اثر این انفجار تلف شدند.

هدف قرار دادن خودرو تروریست‌ها در «سهل الغاب» با موشک هدایت شونده

منابع سوری از هدف قرار گرفتن خودرو تروریست‌های حزب «الترکستانی» با موشک هدایت شونده در محور «القرقور» در «سهل الغاب» در شمال غربی حماه وانهدام آن و کشته شدن تروریست‌هایی که در آن بودند، خبر دادند.

همچنین توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در «سهل الغاب» زیر آتش گرفت.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار