نائب رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان یزد:

شب بیست و سوم ماه رمضان از لحاظ ارزشی از دو شب قدر دیگر برتر است

حجت‌الاسلام «مدرسی» با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، گفت: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از لحاظ ارزشی از دو شب دیگر برتر است.
کد خبر: ۴۵۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 05May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «سید کاظم مدرسی» نائب رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان یزد، با اشاره به فضیلت شب‌های قدر، اظهار داشت: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از لحاظ ارزشی از دو شب دیگر برتر است.

وی با بیان اینکه از احادیث متعددی نقل می‌شود که شب قدر همین شب بیست و سوم ماه رمضان است، ادامه داد: در روایتی از امام باقر (ع) نقل شده است که مردی در ماه مبارک رمضان به محضر رسول خدا (ص) شرف‌یاب شد و به آن حضرت عرض کرد که من در بیرون مدینه زندگی می‌کنم و شتر و گوسفند‌انی دارم که نمی‌توانم شب‌ها به مدینه بیایم و در مسجد با شما نماز بگذارم. شبی را به من معرفی کنید که آن شب را به مدینه بیایم و در نماز و عبادت حاضر شوم.

حجت‌الاسلام مدرسی با بیان اینکه این روایت را مرحوم «ابن طاووس» در کتاب «اقبال» خود صفحه ۲۰۷ ذکر کرده است، افزود: حضرت این جوان را به نزد خود فرا خواند و به صورت در گوشی شب بیست و سوم را معرفی کردند، یعنی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان. آن جوان نیز وقتی شب‌های بیست و سوم ماه مبارک رمضان فرا می‌رسید، با همه خانواده و فرزندان و غلامان خود به مدینه می‌آمد و شب را تا صبح در مدینه و در مسجد پیغمبر (ص) به عبادت و سحرخیزی می‌پرداخت و صبح که می‌شد به منزل خود بر می‌گشت.

مدیر حوزه علمیه کاظمیه یزد با اشاره به روایت دیگری از فضیلت‌های شب قدر، ادامه داد: در روایتی آمده است که پیامبر اکرم (ص) در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به سر و صورت خانواده خود آب می‌پاشیدند تا خواب نروند و از فضیلت شب بیست و سوم بهره بگیرند. روایات متعدد دیگری هم داریم که بیان می‌کند شب قدر، شب بیست و سوم است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خدای متعال در این شب قدر باقی‌مانده مقدرات همه ما را ختم به خیر بگرداند و مورد عنایت حضرت ولی عصر (عج) قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار