رویترز خبر داد؛

فشار سناتور‌های آمریکا به بایدن برای برگزاری کنفرانس کمک به یمن

برخی از سناتورهای آمریکایی در حال فشار آوردن بر دولت این کشور برای برگزاری کنفرانس اهدای کمک به یمن هستند.
کد خبر: ۴۵۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ - 05May 2021

فشار سناتور‌های آمریکا به بایدن برای برگزاری کنفرانس کمک به یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، گروهی متشکل از سناتور‌های جمهوریخواه و دموکرات از وزارت خارجه آمریکا درخواست کردند تا کمک‌کنندگان بین‌المللی را برای کاهش به بحران انسانی در یمن و جبران کمبود کمک‌های مالی ترغیب کند.

این سناتور‌ها در نامه‌ای به آنتونتی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نوشتند: حدود ۵۰ هزار یمنی در شرایط شبیه قحطی و پنج میلیون نفر دیگر در وضعی وخیم‌تر زندگی می‌کنند. جامعه بین المللی بر خلاف سال ۲۰۱۸ تاکنون نتوانسته است با این چالش مقابله کرده و منابع مالی قوی به منظور جلوگیری از این فاجعه را تامین کند.

در این نامه که توسط «کریس مورفی» و «جین شیهان» سناتور‌های دموکرات و «تاد یانگ» و «جف موران» سناتور‌های جمهوریخواه نگاشته شده، آمده است که سازمان ملل متعهد شده بود که در سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۴ میلیارد دلار برای این مساله کمک کند، اما تاکنون تنها ۵۰ درصد آن تامین شده است. امسال نیز فقط ۳۴ درصد تعهدات مالی تامین شده است.

این سناتور‌ها با اشاره به اینکه سوئیس و سوئد خواستار برگزاری کنفرانس دیگری برای کمک به یمن شده‌اند، از بلینکن خواستند تا تامین کنندگان مالی بزرگ را برای تحقیق این امر ترغیب کند.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار