از سوی دفتر نشر معارف و انتشارات راه‌یار؛

کتاب «انقلاب نقش‌ها» به چاپ دوم رسید/ خاطرات یک هنرمند مسجدی تئاتر

چاپ دوم کتاب «انقلاب نقش‌ها»؛ خاطرات شفاهی محمد ملتجی، هنرمند انقلابی با همکاری دفتر نشر معارف و انتشارات راه یار منتشر شد.
کد خبر: ۴۵۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ - 05May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، چاپ دوم کتاب «انقلاب نقش‌ها»؛ خاطرات شفاهی محمد ملتجی، هنرمند انقلابی با همکاری دفتر نشر معارف و انتشارات راه یار منتشر شد.

بنابر این گزارش، این کتاب که تحقیق آن بر عهده مرتضی انصاری‌زاده و حسن سلطانی بوده و تدوین آن توسط مرتضی انصاری‌زاده صورت گرفته است، نخستین کتاب از عناوین مجموعه تاریخ شفاهی جبهه انقلاب اسلامی ناشر با محوریت «هنر‌های نمایشی انقلاب» است.

راوی کتاب، محمد ملتجی که متولد سال ۱۳۳۷ است، خاطرات خود را از کودکی تا اوایل دهه ۱۳۷۰ بیان کرده است. در این فاصله علاوه بر وقایع کلی زندگی و جغرافیای خاستگاه خود؛ مشهد، دو تحول مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به سرگذشت او جهت می‌دهند. در خدمت به انقلاب، به فعالیت‌های هنری رو می‌آورد و در نمایش (تئاتر) خبره می‌شود.

کتاب «انقلاب نقش ها» به چاپ دوم رسید/ خاطرات یک هنرمند مسجدی تئاتر

به قول تدوین‌کننده کتاب: «محمد مُلتجی نمونه‌ای از نسلی از فرزندان انقلاب اسلامی است که شاید بهترین توصیف فعالیت‌ها و تلاش‌های آن‌ها این جمله سید مرتضی آوینی باشد: «فرزندان انقلاب در برابر عرصه‌های تجربه نشده.» نسلی که در مسجد و پای منبر رشد یافته‌اند و به ناگاه خود را در مواجهه با هنر‌های نوینی می‌بینند که پیشینه تاریخی چندانی از آن‌ها در ذهن ندارند.» راوی هم گفته است: «انقلاب بود که توقع‌مان را از خودمان برد بالا و دنیای دیگری را پیش چشم‌مان گشود.»

تدوینگر در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: «از فعالیت‌های هنری‌ای که در دهه ۶۰ با محوریت مساجد انجام می‌شدند، جسته گریخته چیز‌هایی شنیده بودم، اما دوست داشتم بیشتر بدانم که این نسل از هنرمندان چه کرده اند و نگاهشان به هنر چه بوده و اصلاً چطور پدید آمده‌اند.»

کتاب «انقلاب نقش ها» به چاپ دوم رسید/ خاطرات یک هنرمند مسجدی تئاتر

براساس این گزارش، کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای «انقلاب نقش‌ها» که خاطرات محمد ملتجی، هنرمند انقلابی را در شش بخش از دوران کودکی تا فعالیت‌های وی پس از جنگ تحمیلی، روایت می‌کند، در شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان به صورت مشترک از سوی انتشارات راه یار (دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی) و دفتر نشر معارف عرضه شده است.

علاقمندان جهت تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند. همچنین در صورت نیاز می‎‎‌توانند با شماره ۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها