نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین:

حق ساکنان قدس برای شرکت در انتخابات، با جنگ گرفته می‌شود، نه التماس

بحر گفت: مشارکت ساکنان قدس در انتخابات، یک حق ملی است که با درگیری و جنگ با رژیم صهیونیستی گرفته می‌شود، نه با درخواست ملتمسانه.
کد خبر: ۴۵۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ - 05May 2021

حق ساکنان قدس برای شرکت در انتخابات، با جنگ گرفته می‌شود، نه التماسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد بحر» از رهبران جنبش حماس و نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تأکید کرد که برگزاری انتخابات این کشور در قدس اشغالی، خط قرمز است.

وی تصریح کرد، مشارکت ساکنان قدس در انتخابات، حق ملی است که با درگیری و جنگ با رژیم صهیونیستی گرفته می‌شود، نه با درخواست ملتمسانه از این رژیم.

بحر در یک نشست خبری، ضمن رد تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای تعویق انتخابات فلسطین، تأکید کرد که باید به ساکنان محله «الشیخ جراح» کمک کرد.

وی با تأکید بر لزوم کمک به مقاومت مردم این محله در درگیری با رژیم صهیونیستی، برای کمک به قدس اعلام بسیج عمومی کرد.

این مسئول فلسطینی ضمن افتخار به «انقلاب جوانان انقلابی در قدس و پیروزی آنان در برابر زورگویی اسرائیل»، تصریح کرد، تصمیم لغو انتخابات، ضربه‌ای به تلاش‌های ملی و کودتایی علیه دموکراسی و اراده مردمی است.

خبرگزاری صفا به نقل از بحر گزارش داد، مجلس قانونگذاری اجازه نمی‌دهد خلأ قانون اساسی ادامه یابد؛ زیرا این مسئله، «هدف عباس است تا با لغو انتخابات پارلمانی، به تنهایی رئیس تشکیلات بماند و تصمیم فلسطین را در انحصار خود داشته باشد».

وی گفت که تنها راهکار قانونی و ملی برای حل وضعیت موجود فلسطین، آغاز مجدد فعالیت مجلس قانونگذاری در کرانه باختری است تا ناظر بر عملکرد تشکیلات خودگردان باشد.

این مسئول فلسطینی از گروه‌های مختلف این کشور خواست که در راستای تشکیل یک جبهه ملی جامع برای حمایت از حقوق و منافع ملت فلسطین و نجات تصمیمات ملی این کشور از سلطه صهیونیست‌ها و برنامه‌های خارجی تلاش کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها