فرستاده پیشین سازمان ملل:

طرح آمریکا برای حل بحران یمن جزئی است

«بن عمر» طرح آمریکا برای حل بحران این کشور را «جزئی» توصیف کرد و گفت که این طرح به عمق موضوع نپرداخته است.
کد خبر: ۴۵۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ - 06May 2021

طرح آمریکا برای حل بحران یمن جزئی استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «جمال بن عمر» فرستاده پیشین سازمان ملل به یمن اظهار داشت که در حال حاضر از نظر منطقه‌ای گشایش‌هایی در بحران یمن ایجاد شده است.

بن عمر به شبکه خبری المیادین گفت که نیرو‌های انصار الله، «یمنی هستند و از مریخ نیامده‌اند، بلکه دیدگاه خاص خود را دارند».

وی طرح آمریکا برای حل بحران یمن را «جزئی» توصیف و تأکید کرد که این طرح، به عمق موضوع نپرداخته است.

این مسئول پیشین سازمان ملل با بیان اینکه بحران یمن هیچ راهکار نظامی ندارد، افزود: مذاکرات را تشویق می‌کند و در سطح منطقه و جهانی نیز برای آتش‌بس در یمن تمایلاتی وجود دارد.

بن عمر تأکید کرد: جنگ یمن، بیهوده بود و زمانی رخ داد که احزاب این کشور در حال امضای توافق ۲۰۱۵ بودند، ولی «شورای امنیت به مردم یمن کمک نکرد و کشور‌های بسیاری برای عقد معاملات سلاح با عربستان سعودی، از هم پیشی می‌گرفتند».

وی ادامه داد: «برخی از طرف‌های بین‌المللی از جنبش انصارالله خواستند که صنعاء و قدرت را تحویل طرف‌هایی بدهد که در هتل‌های ریاض اقامت داشتند».

این دیپلمات تصریح کرد: «باید به روند سیاسی بازگشت که طرف‌های یمنی برای دستیابی به توافق و موافقت با راهکار سیاسی، با هم گفت‌وگو کنند».

بن عمر افزود، آمریکا، یکی از طرف‌های جنگ علیه یمن بود و نباید این مسئله را فراموش کرد که در این جنگ از امارات و عربستان، حمایت سیاسی و نظامی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار