کارشناس علوم سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مازندران در دوران دفاع مقدس در اوج قله ایثار قرار گرفت

خاکزاد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات مازندران این بود که در رتبه نخست شهیدپروری و ایثار قرار گرفت، گفت: لشکر سرافراز ۲۵ کربلا در متن همان دفاع و همین مردم شکل گرفت.
کد خبر: ۴۵۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۶ - 08May 2021

مازندران در دوران دفاع مقدس در اوج شهادت‌پروری و ایثار قرار گرفت«محسن خاکزاد» کارشناس علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به اینکه استان مازندران در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، علمی، دینی، فرهنگی و ورزشی و نظامی آنچنان درخشیده است که نباید در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: باید نسل به نسل انتقال آن همه رشادت صورت پذیرد و برای هر یک از حوزه‌های گوناگون انسانی و الهی‌اش کتاب به رشته تحریر درآید.

وی افزود: تعداد ۸۰ شهید و ۱۴۵ جانباز در پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه پرشور و دشمن‌ستیز ۱۸ دی ۱۳۵۷ که یک طلبه مازنی جلودار آن حرکت عظیم بود و در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید، نباید از اذهان هم استانی‌های شریف دور شود.

کارشناس علم سیاسی تصریح کرد: در برخی از شهرهای استان گروهک‌هایی از جنس منافقین و چریک‌های فدایی خلق و... جولان می‌دادند که توسط مومنین جان بر کف و محبین ولایت و نظام اسلامی به درک واصل شدند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که دشمن با اتکاء به منافقین، در واقعه جنگل آمل فعالیت خود را آغاز کرد، مرد و زن و پیر و جوان چنان به مقابله با آنان پرداختند که امام راحل لقب «هزارسنگر» را به شهر آمل عنایت کردند.

این کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: زمانی که نیروهای تکفیری داعش به مرز ایران نزدیک شده بودند، مازندران با نگاه به آینده کشور و در امان نگاه‌داشتن عَلَمِ حیدری، ضمن حضور در عملیات‌های گوناگون خارج از مرز، ۴۰ شهید مدافع حرم تقدیم فی سبیل الله کرد که پنج تن از شهدای خان‌طومان از جمله آن پرپرشدگان بودند.

خاکزاد با تاکید بر اینکه در ایران علم و دانش و معرفت فی الله، غوغا می‌کند، بیان کرد: مازندران نیز با بهره‌گیری از این فهم و کمال در عرصه‌های علوم بشری و الهی و حتی سکوهای قهرمانی و المپیادهای جهانی در قله‌های سربلندی قرار دارد.

وی یادآور شد: تاریخ فراوان است از حملات قدرت‌طلبان، به‌ویژه حملات مغول، که حداقل ۶۷ بار مازندران مورد هجمه شدید نظامی واقع گشت؛ جان دادند اما نگذاشتند به عزت و شرف و ناموس‌شان تعدی و تعرض شود.

این کارشناس علوم سیاسی افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۷۴، در مصلی استان مازندران (ساری)‌، در جمع انبوهی از مردم، مازندران را یکی از ذخایر پروردگار برای انقلاب و گسترش تفکر اسلام دانستند.

خاکزاد اظهار داشت: باید بدانیم که تاریخ وقتی به عقب برمی‌گردد، قدرت و صلابت و سلامت فکری و اعتقادی مازندرانی‌ها تجلی پیدا می‌کند؛ سلاطین ظلم و ستم (امویان و عباسیان)‌ سال‌ها به هر حیله و هجمه‌ای در پی آن بودند که طبرستان را به زانو دربیاورند، اما این مازندرانی‌ها بودند که با پرورش جوانان ظلم‌ستیز، هرگز در مقابل آن حاکمان ظلم و جور که به نام دین در پی مقاصد شوم خود بودند، سر تسلیم فرود نیاورد.

وی تصریح کرد: اما زمانی که یکی از اولاد حضرت علی بن الحسین علیه السلام به نام زید، به مازندارن آمد، مردم با آغوش گرم به استقبال دین رفتند و تفکر علوی را بر تسلط عباسیان ترجیح دادند و این‌گونه بود که مازندران به نام دیار علویان مزین شد؛ چراکه اسلام را با تفکر علوی‌اش قبول داشتند؛ ولا غیر.

این کارشناس علوم سیاسی افزود: حال با این اوصاف اجمالی درباره استان مازندران، فی‌الحال که تمام استکبار جهانی و خائنین داخلی، دست و پا می‌زنند تا نظام را به ایستایی بکشانند و با توجه به پیام شهدای گرانقدر این استان، حضور گسترده در انتخابات پیش رو به دلایل ذیل مورد اهمیت و هم قابل تامل است تا بتوانیم در محضر امام عصر روحی فداه، خجلت زده از عدم انتخاب و هم نوع انتخاب نشویم.

خاکزاد بیان کرد: از آنجایی که خداوند مومنین را از نا امیدی نهی فرموده و هم اینکه در علم روان‌شناسی و جامعه‌شناسی، انسان مایوس همواره در گرداب ندامت و شکست مغروق است، لازم است تا عنصر امید به خدا و فرداهای بهتر در مردم شریف استان بروز شود و در این بروزرسانی، پیام شهدا می‌تواند گره‌گشای افکار شود تا نیرنگ‌ها نتواند در اذهان رخنه کند.

وی ادامه داد: به تعبیر ساده، یعنی مشکلات اقتصادی و معیشتی که متاثر از همان انتخاب ما در سه دهه گذشته بوده، باید جبران شود نه اینکه یأس و نا امیدی حاکم شود؛ چراکه هم انتخابات رئیس قوه مجریه در پیش است و هم شوراهای شهر و وضعیت نابسامان شوراهای برخی شهرهای استان هم نباید مردمان دیار علوی را خدای ناکرده بی‌تفاوت سازد و یا این بار هم به هر شعار تکراری، دلبسته شوند و رای بدهند.

این کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه بر من و شما واجب است تا کمی به خون‌هایی که پای درخت نظام اسلامی داده شد، تفکر کنیم و ببینیم علت ایثار جان رزمندگان چه بود، گفت: آیا هیچ شهیدی، پیامی جز انس با قرآن و امام زمان و تبعیت از ولایت فقیه و احیای ارزشهای الهی و اخلاقی، پیام دیگری داشت؟ بنابراین استان مازندران باید به حکم وصیت شهدای گرانقدر که فرزندان مازندران بودند، هم در انتخابات حضور پرشور داشته باشند و هم در گزینش افراد برابر مولفه‌هایی که امام سید علی فرموده‌اند، اقدام به انتخاب کنند.

خاکزاد افزود: انتخاب از روی لجاجت، انتخاب از روی تعصبات قومی و قبیله‌ای، انتخاب افرادی که از کلامشان پیداست که علقه‌ای به نظام و دین و خدا ندارند و منافقانه حرف می‌زنند و وعده‌های فراتر از قانون می‌دهند و التزامی هم به ولایت امر ندارند، آسیب‌های هشت سال اخیر را صد چندان می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای خدا قیام کردیم و حال برای خدا پای صندوق‌های رای می‌رویم و گزینش ما هم باید خدایی باشد تا اخلاق به جامعه برگردد و عزت‌مان از بین نرود و خون شهدای عزیزمان روی زمین نماند که اگر بماند، در دنیا و عقبی، از خاسرین خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار