هنرمند اردنی به جرم شرکت در نمایشگاه سازمان تبلیغات زندانی شد

دبیر مسابقه پوستر،کاریکاتور و کارتون «فلسطین تنها نیست» با بیان اینکه مسئولان این نمایشگاه ازبابت تبعاتی که دامنگیر هنرمندان خارجی برای ارسال آثار به این نمایشگاه می‌شود نگران هستند، گفت: بعد از انتشار اثر هنرمند اردنی که کاریکاتوری از بن زائد بود، دولت اردن بلافاصله وی را زندانی کرد.
کد خبر: ۴۵۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ - 07May 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید «مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر مسابقه پوستر، کاریکاتور و کارتون «فلسطین تنها نیست» با بیان اینکه مسئولان این نمایشگاه ازبابت تبعاتی که دامنگیر هنرمندان خارجی برای ارسال آثار به این نمایشگاه می‌شود نگران هستند، اظهار داشت: بعد از انتشار اثر هنرمند اردنی که کاریکاتوری از بن زائد بود، دولت اردن بلافاصله وی را زندانی کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به شکلی خیلی جدی به مسابقه بین المللی «فلسطین تنها نیست» واکنش نشان داد و سایت صهیونیستی ADL، تحقیقاتی وسیع درخصوص آثار این نمایشگاه آغاز و عصبانیت خود را ازاین آثار اعلام کرد.

شجای اذعان داشت: این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و مردم کشورهای جهان به ویژه کشور فلسطین مواجه شد و سفیر این کشور از این نمایشگاه بازدید کرد.

حجت‌الاسلام‌ قمی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، اینگونه رویدادها را امیدوارکننده خواند و تأکید کرد: هرسال که می‌گذرد میزان اثرگذاری روز قدس و مظلومیت فلسطین بیشتر نمایان می‌شود و برپایی نمایشگاه‌هایی مانند «فلسطین تنها نیست» مصداق این اثرگذاری‌ها است، این نمایشگاه اتفاق بزرگ و پربرکتی است که نمونه آن کمتر در دنیا یافت می‌شود چراکه هنرمندان 66 کشور به این نمایشگاه آثار خود را ارسال کردند با وجود اینکه از تبعات آن آگاهی داشتند.

گفتنی است، آثار ارسالی از 66 کشور جهان به نمایشگاه «فلسطین تنها نیست» در ۲۰۰ مرکز استان و ۸ کشور خارجی به نمایش درآمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار