معرفی کتاب؛

«داماد اروند»

کتاب «داماد اروند» خاطراتی از سیره عملی فرمانده شهید «علی‌اصغر حاجی ‌غلامزاده سبزیکار» است که ‌به قلم «ابوالقاسم علیزاده» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۵۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۱ - 13May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «داماد اروند» مجموعه خاطرات شهید «علی‌اصغر حاجی ‌غلامزاده سبزیکار» معاون اطلاعات عملیات تیپ 21 امام رضا (ع) است که به قلم «ابوالقاسم علیزاده» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب به عنوان پنجمین کتاب از مجموعه «موج‌های بی‌قرار» ویژه شهدای اطلاعات عملیات تیپ 21 امام رضا (ع)، با شمارگان یک‌هزار نسخه در 194 صفحه و در قطع وزیری در سال 1394 توسط انتشارات موزه دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شده است.

بخشی از کتاب

حال و هوای قرآنی

سال 1362 بود، عملیات تمام شده بود، از جنوب با قطار برای مرخصی می‌آمدیم به مشهد، من با چهار نفر دیگر از همرزمان و آقای سبزیکار در یک کوپه نشسته بودیم، این تنها مسافرت من با آقای سبزیکار بود.

شب موقع خواب آقای سبزیکار یک قرآن کوچک از جیبش درآورد و شروع کرد به تلاوت سوره واقعه، هنگام تلاوت آیات قرآن یک حالی به این عزیز دست داده بود که برایمان بسیار جالب بود، یعنی خواب از سرمان پرید، ایشان پس از اینکه آیات را تلاوت می‌کردند با استفاده از ترجمه آیات، نکاتی را بیان می‌کردند که احساس می‌کردیم در محضر خدا هستیم!

یک حال خوبی به همه‌ی ما دست داده بود، حال و هوای این شهید یک حال و هوای قرآنی بود، حال و هوای الهی بود، در عین حال معنوی و روحانی، شوخ طبع و گشاده‌رو هم بود.

همین رفتار آقای سبزیکار باعث شد که از آن تاریخ به بعد هر شب سوره واقعه را بخوانم و این سوره را حفظ کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها