کارشناس مسائل سیاسی:

مأموریت رژیم صهیونیستی، ایجاد فتنه در جهان اسلام است

سید افقهی در رابطه با مأموریت رژیم صهیونیستی گفت: «موجودیت رژیم صهیونیستی و مأموریت این رژیم منحوس، ایجاد فتنه، تفرقه و ناامنی در جهان اسلام است.»
کد خبر: ۴۵۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ - 08May 2021

مأموریت رژیم صهیونیستی، ایجاد فتنه در کشور‌های جهان اسلام استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل سیاسی به بررسی رئوس مطالب مهم مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز قدس پرداخت.

سید هادی سید افقهی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از رژیم صهیونیستی به عنوان پایگاه تروریستی علیه ملت‌های مسلمان نام بردند، اظهار داشت: اگر فلسفه، روند و فرآیند شکل گیری نظام نامشروع رژیم صهیونیستی را در تاریخ تعقیب کنید، می‌بینید از همان آغاز شکل‌گیری، هسته‌های تشکیل این رژیم منحوس با قتل و غارت و اعدام‌های دسته جمعی و جنایات ضد بشری صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط کنونی، رژیم صهیونیستی را یکی از هم‌پیمانان بسیار نزدیک و صمیمی گروه‌های تروریستی منطقه معرفی و بیان کرد: فیلم‌ها، اظهارات و صحبت‌های رهبران گروه‌های تروریستی و ملاقات‌هایشان با رهبران سیاسی مانند نتانیاهو و دیگران در فضای مجازی وجود دارد و این نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی، یک رژیم واقعاً ددمنش است و برای عدم آرامش و استقرار در منطقه و تفکیک بافت اجتماعی و فرهنگی جهان عرب و اسلام در این منطقه ایجاد شده است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به مثابه یک غده سرطانی است که اگر این غده سرطانی قلع و قمع نشود کل جسم امت اسلام را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. موجودیت رژیم صهیونیستی و مأموریت این رژیم منحوس، ایجا فتنه و آشوب و تفرقه و ناامنی در بین کشور‌های جهان اسلام است.

وی متذکر شد: وقتی که کشور‌های جهان اسلام با همدیگر متحد نیستند، ضعیف، متفرق و متشتت هستند، آمریکا  به راحتی می‌تواند خواسته‌هایش را تحمیل کند و ثروت‌های خدادادی شان را غارت کند. به تعبیری آمریکا می‌خواهد به زمان شاه و تسلط‌شان بر ما برگرد، ولی ما این اجازه را نخواهیم داد. دعوای اصلی آمریکا برای این است که قصد دارد برگردد و بر مقدرات کشور ما مسلط شود همچنان که بر بسیاری از کشور‌های منطقه مسلط شده و به آنها توهین می‌کند و آنها جرئت نمی‌کنند اعتراضی کنند.

سید افقهی برگزاری همه پرسی در سرزمین‌ها اشغالی را یک طرح مقبول جهانی خواند و گفت: امروز داستان دموکراسی و رفراندوم و گرفتن آرای مردم و تأسیس حکومت‌های منتظم بر اساس نتایج این آرا تحت عنوان «دموکراسی» یا «حق تعیین سرنوشت» امری متعارف و مقبولیت جهانی دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «ما شرعاً مکلف هستیم فعلاً از مردم فلسطین حمایت کنیم.» گفت: این تکلیف شرعی است و حتی منافع ملی و راهبردی ما هم در راستای محور مقاومت است و این امر مسلمی است. ولیکن اگر بخواهیم راه حل سیاسی برای مسئله سیاسی پیش بینی، پیشنهاد و مطرح کنیم که قابل بحث در محافل بین‌المللی از جمله سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه عرب، سازمان همکاری‌های کشور‌های اسلامی باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه راه حل سرزمین‌های اشغالی، حل دو دولت نیست، تصریح کرد: متأسفانه الآن سازمان همکاری‌های کشور‌های اسلامی راه حل دو دولت را مطرح کرده است. یعنی موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند و تقسیم قدس به «قدس شرقی» برای مسلمانان و «قدس غربی» برای صهیونیست‌ها، این هم قابل قبول نیست. در حالیکه بحث رفراندوم این است که هرکسی فعلاً در این سرزمین زندگی می‌کند و فلسطینی‌هایی که آواره شده‌اند بیایند در یک فرآیند رأی گیری زیر نظر سازمان ملل، شورای امنیت، اتحایه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی این رفراندوم برگزار شود و مردم هرچه را که خودشان انتخاب کردند، همان باید ملاک قرار بگیرد.

وی با اظهار به اینکه موازنه قوا به نفع مقاومت تغییر یافته، به مصادیق تغییر این موازنه قوا پرداخت و گفت: مسئله افول رژیم صهیونیستی را در داخل خود رژیم صهیونیستی می‌بینیم، از جمله انفجار مرکز بسیار حساس تحقیقات موشک‌های بالستیک، انفجار پالایشگاه حیفا، انفجار نزدیک فرودگاه بن گوریون، انفجار دو کشتی حامل خودرو در آب‌های خلیج فارس و دریای سرخ، عملیات جهادی که علیه سربازان اسرئیلی انجام می‌شود، درگیری‌های فیزیکی تن به تنی که الان بین جوانان قدس در محله شیخ جراح که می‌خواهند به زور منازل آن‌ها را بگیرند و نیرو‌های تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی، هک شدن ۸۱ مؤسسه اسرائیلی و فراتر و ماورای تمام اینها این است که نتانیاهو اعلام شکست کرد که کابینه تشکیل دهد.

سید افقهی تأکید کرد: بنابراین به طور کلی نشانه‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند و این حالت شادابی و قیام و خیزش مردم هم در «رام‌الله» و هم در «غزه» و هم در «نابلس» و هم در «بیت‌المقدس»، نشانه‌های خوب و نوید بخشی است.

وی ضمن اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «فلسطین، مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله مشترک امت اسلامی است»، در خصوص دلایل این موضوع گفت: مهم‌ترین وجه اشتراک مسئله فلسطین با جهان عرب و جهان اسلام، مسجد الاقصی است و قدسیت این جایگاه بسیار مهم است و اینکه اولین قبله مسلمین، «مسجدالأقصی» بوده و قرآن کریم، اصرار به حفظ این پیوند قدسی و آسمانی دارد. در حالی که رژیم صهیونیستی می‌خواهد این پیوند را بشکند و می‌گوید اینجا اصلا مسجدالاقصی وجود ندارد و اینجا هیکل سلیمان بوده و باید اینجا تخریب شود. مگر می‌شود در برابر چشمان مسلمانان جهان که یک میلیارد و نیم هستند، این اتفاق بیفتد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: لذا مسئله مرکزی جهان اسلام، این مکان مقدس و تاریخی است و این حق غصب شده مردم فلسطین است که بیش از سه هزار سال در این منطقه حضور دارند. بنابراین این حقایق تاریخی قابل انکار نیست و این جایگاه مقدس قابل اغماض نیست که بخواهیم بگوییم یک سرزمینی است میان این دو و خودشان حلش می‌کنند این مسئله وجه مشترکی بین تمام مسلمانان و جهان عرب است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار