فتح خرمشهر، فتح خون/ در سخنان منتشرنشده شهید خرازی منتشر شد؛

چگونه دشمن از انقلاب اسلامی شکست می‌خورد+ صوت

شهید خرازی در روز‌های عملیات بیت‌المقدس با اشاره به راهکاری درباره شکست دشمن گفت: اگر خدا این وفا، خلوص و صبوری ما را دید، آن موقع است که به ما پیروزی می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵ - 08May 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آنچه در ادامه می‌شنوید، صوتی منتشرنشده از شهید حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در بحبوحه عملیات بیت‌المقدس است. او در جمع همرزمانش در ششم اردیبهشت سال ۶۱ از راهکاری درباره شکست دشمن سخن گفت که این راهکار، شاید نیاز امروز جامعه باشد. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند.

چگونه دشمن از انقلاب اسلامی شکست می‌خورد + صوت

روشی که دشمن‌شکن است

در طول عملیات برادر‌ها باید در ذهنشان باشد که مقاومت را برای خودشان پیش رو کنند، حالا یک مقدار آتش دشمن زیاد شد، دشمن خمپاره زیادی زد، تیربار‌های زیادی کار کرد. باید توجه داشته باشند که مقاومت از خودشان نشان دهند. چرا که خدا ما را می‌بیند. اگر این وفا، خلوص و صبوری ما را دید، آن موقع است که به ما پیروزی می‌دهد.

اگر ما نتوانیم استقامت کنیم و مقاومت نکنیم، در نتیجه ما از امتحانمان درست بیرون نیامدیم.

پس برادر‌ها توجه داشته باشند که در طول عملیات باید مقاومت کنند و این مقاومت به علت اینکه ما انگیزه داریم برای جنگیدن بحمدالله این مقاومتی است که دشمن‌شکن است.

درباره عملیات بیت‌المقدس

عملیات بیت‌المقدس یا الی بیت‌المقدس بزرگ‌ترین عملیات نیرو‌های مسلح ایران در هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود. این عملیات در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۶۱ با رمز «بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابیطالب» با فرماندهی شهید سپهبدعلی صیاد شیرازیآغاز شد و به مدت سه هفته به طول انجامید.

عملیات بیت‌المقدس به چهار دوره زمانی تقسیم می‌شد که در مرحله چهارم آن در ساعت ۲۲:۳۰ روز اول خرداد ۶۱ با هدف تلاش برای آزادی‌سازی خرمشهر آغاز شد و در نهایت روز سوم خرداد ۶۱ رزمنده‌های اسلام توانستند به طور کامل بر شهر خرمشهر مسلط شوند و این شهر را که از روز‌های نخست جنگ به اشغالارتش عراقدرآمده بود، آزاد کنند.

در این عملیات، پنج هزار و ۳۸ کیلومتر مربع از اراضی اشغال‌شده توسط ارتش عراق از جمله شهر‌های خرمشهر، هویزه، پادگان حمید و جاده اهواز ـ خرمشهر آزاد شدند. همچنین شهر‌های اهواز، حمیدیه وسوسنگرداز تیررس توپخانه ارتش عراق خارج شدند. با این وجود در طی سه هفته نبرد، حدود ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های ارتش عراق به اسارت ایران درآمدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار