خشونت پلیس رژیم صهیونیستی سوژه مستند جدید پرس‌تی‌وی

رفتار‌های خشونت‌آمیز و نژادپرستانه پلیس رژیم صهیونیستی موضوع اپیزود جدید مجموعه مستند «۱۰ دقیقه» شبکه پرس‌تی‌وی است.
کد خبر: ۴۵۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 08May 2021

خشونت پلیس اسرائیل سوژه مستند جدید پرس‌تی‌ویبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، رفتار‌های خشونت‌آمیز و نژادپرستانه پلیس رژیم صهیونیستی موضوع اپیزود جدید مجموعه مستند «۱۰ دقیقه» شبکه پرس‌تی‌وی است که آماده نمایش شده است.

این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی عرب نگاهی دارد به خشونت پلیس رژیم صهیونیستی در مواجهه با فلسطینیان و بازداشت و تخریب خانه‌های آن‌ها و تأکید می‌کند که این نوع رفتار پلیس در آمریکا و اسرائیل را باید در ایدئولوژی استعماری دهه‌های گذشته و فلسفه برده‌داری قرن نوزدهم جستجو کرد. خشونت و اعتقادات نژادپرستانه هنوز هم در رفتار و عملکرد پلیس آمریکا و پلیس و ارتش اسرائیل قابل مشاهده است.

در این قسمت از مستند «۱۰دقیقه» همچنین به تظاهرات گسترده‌ای که در سراسر سرزمین‌های فلسطینی و حتی در داخل اسرائیل علیه خشونت و بدرفتاری پلیس این رژیم علیه شهروندان فلسطینی و ساکنان سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته، می‌پردازد و تصاویر ویدئویی اعتراض فوریه در ام‌الفهم در شمال اسرائیل را نشان می‌دهد که افسران پلیس از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های شوک‌آور علیه شرکت‌کنندگان استفاده می‌کنند.

همچنین این مستند نگاهی دارد به تاریخچه شکل‌گیری این دو نهاد که نشان می‌دهد هر دو بر پایه نژادپرستی استوار است. پلیس آمریکا در واقع از گشت‌های شبانه علیه برده‌های سیاه‌پوست شکل گرفته و پلیس اسرائیل از سازمانی نژادپرستانه به نام «هاگانا» که هدف اصلی آن‌ها نسل‌کشی فلسطینیان بوده و نمونه بارز عملکرد آن در نسل‌کشی دیر یاسین در دهه ۴۰ میلادی است.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس‌تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴ سه‌شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار