حضور حداکثری، اقتدار ملی/ دبیرکل جامعه اسلامی مدیران:

مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه اجرای سیاست‌های کلان کشور است

ناظمی اردکانی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دستان دولت را برای اجرای سیاست‌های کلان نظام پر می‌کند.
کد خبر: ۴۵۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 10May 2021

مشارکت حداکثری در انتخابات پشتوانه اجرای سیاست‌های کلان کشور استمحمد ناظمی اردکانی، دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در ارتباط با موضوع تأیید صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار داشت: نامزد‌هایی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرند، افرادی هستند که صلاحیتشان تأیید شده یا صالح تشخیص داده شده‌اند. در واقع ملاک تأیید صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان وضعیت حال و گذشته آنهاست و به معنای این نیست که این افراد صلاحیت اداره کشور را دارند. در اصل فرد اصلح، شخص صالحی است که مقبولیت مردم را به همراه داشته باشد؛ یعنی بتواند رأی حداکثری را کسب کند. لازم است کشور توسط یک فرد اصلح اداره شود و فرد اصلح باید از پشتوانه رأی بالا برخوردار باشد تا تصمیماتی که می‌گیرد را به اجرا درآورد.

وی افزود: ممکن است در نگاه بعضی از احزاب اقبال مردم، ملاک اصلح بودن یک کاندیدا نباشد اما در مقابل آن را اصلح بدانند و او را به عنوان کاندیدای اصلح معرفی می‌کنند که شاید رأی هم نیاورد؛ ولی به طور کلی نگاهی که بیشتر به آن تمایل وجود دارد این است که فرد صالح با اقبال روبه‌رو باشد.

این فعال سیاسی مشارکت حداکثری را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در هر دوره از انتخابات ملاک برای سنجش مشارکت حداکثری این است که میزان مشارکت در انتخابات نسبت به دوره‌های قبل کمتر نباشد. مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دستان دولت را برای اجرای سیاست‌های کلان نظام پر می‌کند و اگر مشارکت حداکثری اتفاق نیافتد مشکلاتی برای کشور به وجود خواهد آمد.

ناظمی اردکانی در پایان به دو نوع رأی در انتخابات اشاره و عنوان کرد: ما یک رأی ایدئولوژیک داریم که مردم به ایدئولوژی یک حزب رأی می‌دهند و ممکن است آن حزب اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا و در این نوع رأی بیشتر، میزان چسبندگی آرا مهم است. یک رأی دیگری هم وجود دارد که به آن رأی شناور یا خاکستری می‌گویند؛ این قشر عمدتاً سیاسی نیستند و نگاه ایدئولوژیک ندارند بنابراین جریانات رقیب تلاش می‌کنند که این نوع رأی را به خود جذب کنند. هر چقدر این آراء قوی‌تر باشد بستر‌های افزایش مشارکت فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار