رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد؛

اجرای اولین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ دستگیری بیش از هزار نفر

سردار مقیمی از اجرای اولین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت «کالا‌های گمرکی، دخانی و ترانزیتی» و «نظارت و واپایش انبار‌ها و محل‌های دپو کالا» در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ - 10May 2021

اجرای اولین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و ارز/ دستگیری بیش از هزار نفربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی در پشتیبانی از تولید داخلی و رفع موانع تولید، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اولین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با اولویت «کالا‌های گمرکی، دخانی و ترانزیتی» و «نظارت و واپایش انبار‌ها و محل‌های دپو کالا» برگزار کرد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم این طرح شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته و ناامن کردن مبادی ورودی و خروجی، محل‌های دپو و توزیع کالا‌های قاچاق و تشدید برخورد با پدیده شوم قاچاق در استان‌های هدف است. 

وی افزود: مأموران با مطالعه و تلاش‌های مضاعف شبانه روزی با بررسی‌های میدانی و شگرد‌های خاص پلیسی مبدأ شروع قاچاق کالا، سرشبکه‌ها، محل، انبار‌های دپوی کالا‌های قاچاق و صاحبان کالا‌ها را شناسایی و در بازدید از انبار‌ها و محل‌های توزیع عمده کالا موفق به کشف انواع کالای قاچاق از قبیل سیگار، فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو، خودرو و موتور سیکلت، چای، برنج، کیف و کفش، لوازم یدکی خودرو و مواد خوراکی و... شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را بیش از دو هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک هزار و ۱۵۲ متهم دستگیر و ۶۹۰ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سردار مقیمی عنوان کرد: پس از تشکیل و تکمیل پرونده کالا‌های مکشوفه به سازمان اموال تملیکی، متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: امروز نام و عملکرد این پلیس برای مردم و تولیدکنندگان آشناست و از طرفی عده‌ای سودجو و فرصت طلب از طریق احتکار و قاچاق کالا و ارز و یا رانت به دنبال ناامن کردن فضای تولید داخلی، کسب و کار و اخلال در نظام عرضه و تقاضا هستند که بحمدالله با اقدامات شایسته پلیس امنیت اقتصادی سودجویان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام مانده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا به تمامی سوداگران، فرصت طلبان و اخلالگران اقتصادی هشدار می‌دهد که پلیس امنیت اقتصادی با آمادگی کامل با هرگونه اخلال اقتصادی مقابله و در این مسیر و مأموریت برابر با قانون رفتار کرده و با هیچ فردی مماشاتی نمی‌کند.

سردار مقیمی با بیان اینکه با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کنیم، از هموطنان خواست که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیر قانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار