از «روز قدس» تا «روز نکبت» با شب شعر‌های بین‌المللی «القدس لنا»

سلسله برنامه‌های شب شعر بین‌المللی «القدس لنا» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 10May 2021

از «روز قدس» تا «روز نکبت» با شب شعر‌های بین‌المللی «القدس لنا»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دفتر هنر و ادبیات بیداری حوزه هنری با همکاری موسسه أدبنا و مؤسسات و انجمن‌های ادبی عربی مقاومت محور در خارج کشور، سلسله برنامه‌های شب شعر بین‌المللی «القدس لنا» را برگزار می‌کند.

به مناسبت روز جهانی قدس و در راستای همبستگی با ملت فلسطین برای رهایی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی، شب شعر بین‌المللی «القدس لنا» کار خود را از امروز آغاز کرد، این برنامه تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه همزمان با روز «نکبت» با حضور شاعرانی از کشور‌های لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، تونس، عمان و کویت هر روز ساعت ۱۹ از فضای مجازی در اینستاگرام برگزار و پخش خواهد شد.

اولین نشست این سلسله شب شعر عصر روز گذشته ۱۹ اردیبهشت‌ماه هم زمان با ۲۶ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ با حضور شاعران ایرانی و عراقی برگزار و از صفحه اینستاگرامی @adabo_na پخش شد.

این جلسات و شب‌های شعر تا روز نکبت ادامه خواهد داشت و در روز پایانی یعنی ۲۴ اردیبهشت همه شاعران کشور‌های شرکت‌کننده از جمله ایران، لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، تونس، عمان و کویت دور هم جمع خواهند شد و از تأثیرگذارترین شاعران این سلسله نشست‌های شب شعر تقدیر به عمل می‌آید.

سلسله برنامه‌های شب شعر بین‌المللی «القدس لنا» با اهداف، ایجاد ارتباط نخبگانی با شعرای محور مقاومت خارج از کشور، هم‌افزایی در راستای حمایت از مسئله فلسطین و قدس و معرفی جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین تولید محتوای مشترک میان شعرای ایرانی و شعرای خارجی و ایجاد شور، نشاط و انگیزه در ایجاد زمینه و ظرفیت بین‌المللی ادبی و شعری در راستای صهیون ستیزی و استکبار ستیزی برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها