عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت شده است

ترقی با بیان اینکه ملت فلسطین از توانمندی بالایی برای دفاع از خود برخوردار است، گفت: دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت به لحاظ دفاع و تهاجم شده است.
کد خبر: ۴۵۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 07July 2021

ملت فلسطین از یک توانمندی بالایی برای دفاع از خود برخوردار است/ دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت شده استحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه دیپلماسی میدانی یکی از الزامات مقابله با دیپلماسی انفعالی در منطقه غرب آسیاست، اظهار داشت: سال‌هاست که کشور‌های عربی منطقه و جریان‌های متاثر از آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها و آمریکا و تضعیف حقوق ملت فلسطین سکوت کرده و هیچ واکنشی از خود نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ملت فلسطین از توانمندی بالایی برای دفاع از خود برخوردار است، ادامه داد: دیپلماسی میدانی شهید سلیمانی موجب افزایش توانمندی جبهه مقاومت به لحاظ دفاع و تهاجم شده و دشمن را وادار به عقب نشینی و پذیرش حقوق مسلم ملت فلسطین کرده است.

ترقی به سکوت کشور‌های عربی منطقه در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اشاره کرد و افزود: متاسفانه همراهی برخی کشور‌های عربی منطقه با سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها، به آرمان‌های مردم فلسطین لطمه وارد کرده و مردم فلسطین نتوانستند به دفاع از حقوق خود دست پیدا کنند و هر روز شاهد تخریب و تصرف مناطق مسکونی فلسطینی‌ها در نقاط مختلف این کشور هستیم، اما تلاش‌های میدانی شهید سلیمانی موجب شد متجاوزان اشغالگر امروز به راحتی نتوانند خواسته‌های خود را بر ملت مظلوم فلسطین تحمیل کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره احتمال برقراری روابط دیپلماتیک تهران و ریاض نیز افزود: عربستان در موقعیت بسیار دشواری قرار گرفته و در باتلاقی گیر کرده که به راحتی نمی‌تواند از آن خارج شود. رژیم آل سعود جنایات فراوانی علیه مردم مظلوم یمن انجام داده و سال‌ها این ملت را از رشد و توسعه باز داشته و با تخریب زیرساخت‌ها و تحمیل خسارات زیادی به ملت یمن شده است.

ترقی با تاکید بر اینکه انصارالله یمن در آستانه پیروزی کامل است، خاطرنشان کرد: با توجه به روی کار آمدن بایدن و تغییر سیاست آمریکایی‌ها در حمایت از سعودی ها، عربستان پشتوانه محکمی در منطقه ندارد و آن‌ها در منجلاب گیر کرده‌اند.

وی افزود: سعودی‌ها در نهایت نقطه ضعف قرار گرفته و برای کاهش تنش‌ها، به دنبال مذاکره با ایران هستند. به طور طبیعی این‌گونه مذاکرات می‌تواند روابط دو کشور را در آینده بهبود بخشد، اما مذاکرات نباید موجب تضعیف و به نتیجه نرسیدن یمنی‌ها به حقوق‌شان شود.

گفت‌وگو از میثم محمدپور لامع

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها