روحانی:

پدیده کولبری از چهره مرزهای کشور زدوده شود

رئیس جمهور گفت: باید با حمایت اقتصادی، اشتغالزایی و مهارت‌افزایی برای مرزنشینان شریف، پدیده ناگوار کولبری از چهره مرزهای ما زدوده شود.
کد خبر: ۴۵۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 11May 2021

پدیده کولبری از چهره مرزهای کشور زدوده شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، دویست و بیست و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه، برنامه تامین کالا‌های اساسی، ضروری و مورد نیاز در سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

در آغاز جلسه، رییس کل بانک مرکزی گزارشی از تأمین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ارایه کرد و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم برای خرید اقلام مورد نیاز اتخاذ شد.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تامین گندم مورد نیاز سال ۱۴۰۰ و آمار خرید داخلی گندم در استان‌های مختلف ارایه کرد سپس برنامه تامین سالیانه گندم برای نیاز سال و تکمیل ذخایر استراتژیک پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

در این جلسه وزیر کشور و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این ستاد ارایه کردند.

رئیس جمهور در این جلسه، قاچاق کالا را امری ناپسند و زیان‌بار برای اقتصاد و تجارت سالم و شفاف در کشور دانست و تاکید کرد: کولبری پدیده زشت و غیرقابل قبولی بوده که نه در شأن کرامت انسانی مرزنشینان رشید ما است و نه با سیاست‌ها و انضباط تجاری کشور سازگاری دارد.

روحانی افزود: باید با حمایت اقتصادی، اشتغالزایی و مهارت افزایی برای مرزنشینان شریف، این پدیده ناگوار از چهره مرزهای ما زدوده شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: شفاف سازی و ایجاد انضباط در سراسر چرخه تجاری کشور، از نقطه تامین تا زنجیره عرضه و نقطه مصرف لازمه این کار است و رسیدن به این هدف با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در دولت، نیروی انتظامی و نهاد‌های نظارتی و قضایی امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها