حضور حداکثری، اقتدار ملی/ کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نامزد‌های انتخاباتی متناسب با مسئولیتشان با مردم سخن بگویند/ از هر رفتار یأس‌آفرین باید پرهیز شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نامزدهای انتخاباتی متناسب با وظایف و مسئولیت‌هایشان با مردم سخن بگویند و فراتر از اختیارات قانونی خود نباید به دنبال جذب آراء باشند و به ایجاد مطالبات کاذب دامن نزنند.
کد خبر: ۴۵۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 16May 2021

نامزد‌های انتخاباتی متناسب با مسئولیتشان با مردم سخن بگویند/ از هر رفتار یأس‌آفرین باید پرهیز شودحسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در ارتباط با اهمیت انتخابات در کشور اظهار داشت: براساس قانون اساسی یکی از پایه‌های مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی، بحث انتخاب مردم و رأی مردم است و این‌که مسئولان عالی نظام مانند ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورا‌های شهر و روستا و نیز خبرگان رهبری توسط آرای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی افزود: مشارکت حداکثری یکی از اصول و مؤلفه‌های قدرت و اقتدار یک نظام به حساب می‌آید؛ یعنی هرچقدر تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات افزایش پیدا می‌کند به همان مقدار میزان اقتدار و قدرت نظام بالاتر خواهد رفت.

این فعال سیاسی با بیان این‌که باید سعی کنیم تا مردم را به حضور در انتخابات و استفاده از این حق قانونی، شرعی و شهروندی تشویق کرد، عنوان کرد: به نظر می‌رسد باید دو مسئولیت را انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان باید داشته باشند. انتخاب‌شوندگان که نامزد‌های انتخاباتی هستند باید سعی کنند حرف‌هایی را که در شعارهایشان مطرح می‌کنند همراه با شور و تشویق مردم به حضور در انتخابات نه تشویق مردم به رأی دادن به یک نامزد انتخاباتی باشد.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: نامزد‌های انتخاباتی باید از فضاسازی و جوسازی و غبارآلود کردن فضای سیاسی کشور و نیز ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم پرهیز کنند و صادقانه و شفاف برخورد کنند و با ارائه برنامه‌ها و توضیح توانایی‌هایشان مردم را به نسبت به انتخابشان آشناتر سازند. در عین حال باید سعی کنند متناسب با وظایف و مسئولیت‌هایشان با مردم سخن بگویند و فراتر از اختیارات قانونی خود نباید به دنبال جذب آراء باشند و به ایجاد مطالبات کاذب دامن نزنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کاندیدا‌ها نباید فضای کاذبی را در کشور ایجاد کنند که موجب شک و دودلی در رأی‌دهندگان شود.

کنعانی‌مقدم در خصوص مسئولیت انتخاب‌کنندگان نیز گفت: به نظر می‌رسد انتخاب‌کنندگان که مردم هستند ضمن اینکه باید حضور پرشور در انتخابات داشته باشند، ضروری است فضای انتخاباتی را آرام نگاه دارند تا مبادا ناامنی ایجاد شود. همچنین در شبکه‌های اجتماعی باید مانع شایعه‌پراکنی، دروغ و تهمت شوند و اجازه نفی دیگر رقیبان را ندهند.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی حضور مردم پای صندوق‌های رأی به همراه بلوغ سیاسی، می‌تواند به عاملی برای تشویق دیگران هم تبدیل شود.

وی در پایان گفت: نقش دستگاه‌های نظارتی، تصمیم‌گیری و شورای نگهبان را در افزایش مشارکت حداکثری مهم توصیف کرد و قطعاً می‌بایست در این میان از هر تصمیم و رفتاری که موجب یأس و ناامیدی مردم می‌شود باید به طور کلی پرهیز شود.

انتهای پیام/ 351

نظر شما
پربیننده ها