فتح خرمشهر، فتح خون/ معرفی کتاب؛

«سنگر فرماندهی»

«سنگر فرماندهی» عنوان کتابی با موضوع خاطرات و نبردهای جنگ ایران و عراق به روایت سردار سرتیپ پاسدار «حاج حسین دقیقی» است.
کد خبر: ۴۵۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ - 12May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سنگر فرماندهی» عنوان کتابی با موضوع خاطرات و نبردهای جنگ ایران و عراق از سال 1359 تا 1367 با محوریت آزادسازی خرمشهر است که سردار سرتیپ پاسدار «حاج حسین دقیقی» آن را روایت کرده‌است.

این کتاب در 56 صفحه مصور به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز و به قلم «فاطمه دهقان نیری» در سه هزار جلد در سال منتشر شده است.

«سنگر فرماندهی»

سخن ناشر

روزگاری نه چندان دور خورشید معرفت از پس نگاه حماسه سازانی می‌دمید که در سلک «رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» بودند و یا در غافله «و منهم من ینتضر». از رگ رگ آن مریدان ولایتمدار فریاد «ربنا الله» می‌تراوید و در صفی «کانهم بنیان مرصوص» استقامت ورزیدند تا شایسته «تنزل علیهم الملائکه» باشند.

آن سالکان بی‌ادعا، رزم را تازیانه لطف قهرنمای حضرت دوست در طریق سلوک و قرب الی الله می‌دانستند. جنگ و دفاع بهانه‌ای بود برای تعبد و بندگی. لاجرم چفیه‌هایشان بوی تهجد می‌داد. در کوله‌پشتی رزمشان سرمایه‌ای جز سادگی نبود.

پیشانی‌بند اخلاص می بستند و وقتی که به اروند می‌گریستند نگاهشان تا علقمه امتداد می‌یافت. عباس (ع) را می‌دیدند و تشنگی تمام وجودشان «یا لیتنا کنا معک» می‌شد. قمقمه‌هاشان سهمی از مشک وفا بود و سفره‌هاشان جز به سادگی صفا نمی‌یافت.

سعیشان شناسایی راز گل سرخ بود و سرفه‌هاشان بوی خدا می‌داد. عطر «ارجعی» بوی «عند ملیک مقتدر». آنان سوم خردادی‌ها هستند و سوم خرداد چکاد یک اندیشه و تبلور یک آرمان است؛ آرمانی تعالی‌جو و بهانه‌ای برای سلوک الی الله.

سوم خرداد از آن طیف گزاره‌های واژگانی است که حجاب معاصرت از سویی و سکوت ارباب درد از سوی دیگر نمود آن را بر بودش بسیار کمتر کرده‌است. سوم خرداد، محصول طراوش زمزمه ناب تفکر شیعه در عصر تشنگی مستمر نسل‌هاست.

سوم خرداد، شناسنامه واقعی و تاریخ تجدید حیات این ملت است. منش و سیرت مردان مرد این آوردگاه بهاری متصل به جاری زلال عاشوراست. روایت آنان از حماسه فتح خرمشهر بهانه‌ای است برای غواصی نسل امروز و فردا در ژرفای همت بلندشان.

در بخشی از این کتاب آمده‌است

«ما شاهد بودیم که خداوند چگونه خرمشهر عزیز را به دامان میهن اسلامی بازگرداند و خواری و ذلت را برای دشمنان ایران که از همه دنیا حمایت می‌شدند رقم زد. به امید آنکه نسل‌های بعدی مشعل فروزان انقلاب اسلامی را در دست بگیرند و برای نجات همه ملت‌های تحت ستم در عالم پرتوافشانی کنند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار