شب به یاد ماندنی محورمقاومت در فلسطین اشغالی/ وقتی گنبد آهنین صهیونیست‌ها سوراخ می‌شود

در بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با دانشجویان به نکات قابل تأملی در خصوص مسأله فلسطین پرداخته شد و تنها چند ساعت پس از این سخنان جهان شاهد حملات گسترده و بی‌سابقه گروه‌های مقاومت فلسطین به تل‌آویو و دیگر اراضی اشغالی بود. به‌نظر می‌رسد بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی روح تازه‌ای در کالبد مقاومت فلسطین دمید.
کد خبر: ۴۵۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 13May 2021

شب به یاد ماندنی محورمقاومت در فلسطین اشغالی/ وقتی گنبد آهنین صهیونیست‌ها سوراخ می‌شودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با توجه به جنایات اخیر رژیم اشغال‌گر در فلسطین اشغالی، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار تصویری که با تشکل‌های دانشجوئی در عصر سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه داشتند به بیان نکات جالبی درباره لزوم توانمندی محور مقاومت در فلسطین پرداختند و اظهار داشتند: لعنت خداوند بر جنایتکارانی که غنچه‌های مظلوم و نوگلان بی‌گناه افغانستانی را پر پر کردند و به خاک وخون کشیدند و با به شهادت رساندن این دختران نوجوان، جنایت را تا این حد گسترش دادند.

نفس تازه کردن محور مقاومت در جنگ با صهیونیست‌ها

ایشان همچنین با اشاره به جنایات وحشیانه و ظالمانه صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، قدس شریف و دیگر مناطق فلسطین گفتند: این جنایات در جلوی چشم جهانیان قرار دارد و همه باید با محکوم کردن آن، به وظایف خود عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از بیداری، ایستادگی و عزم جزم ملت فلسطین افزودند: صهیونیست‌ها جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند لذا فلسطینی‌ها باید با افزایش قدرت و مقاومت خود، جنایتکاران را به تسلیم شدن و توقف اقدامات وحشی‌گرانه مجبور کنند.

درحالی که چند ساعت بیشتر از سخنان حضرت امام خامنه‌ای نگذشته بود، نیرو‌های مقاومت فلسطین حملات بی‌سابقه و چشمگیری به مواضع رژیم اشغال‌گر قدس انجام دادند. حملاتی که مایه بهت جهانیان و اسرائیلی‌ها شده است.

گروه اسلامگرای حماس اعلام کرد که در ساعات اولیه صبح چهارشنبه بار دیگر ده‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است. بر اساس این گزارش حدود ۱۱۰ موشک به سمت تل آویو و ۱۰۰ موشک دیگر نیز به سوی شهر بیرشوا شلیک شده است.

حملات فلسطینی‌ها به دنبال حمله صهیونیست‌ها به برج‌های مسکونی در نوار غزه انجام شده است. راکت‌ها و موشک‌ها ابزار محور مقاومت برای حمله بوده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از صد موشک و راکت به سمت تل‌آویو و دیگر اراضی اشغالی شلیک شده است.

تجاوز بی‌رحمانه اسرائیل به مواضع فلسطینی

ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه یک ساختمان ۱۳ طبقه را در نوار غزه منهدم کرد و ساعتی بعد نیز برج‌های مرتفع «الجوهره»، «السعده» و «الظفار» مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت. نیرو‌های مقاومت نیز در پی پاسخ به حملات رژیم اشغال‌گر بامداد چهارشنبه حمله بی‌سابقه‌ای به مواضع فلسطینی انجام دادند.

گردان‌های عزالدین قسام که مسئولیت حملات فلسطینی را برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ۱۳۰ موشک تل‌آویو را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: در راستای اجرای وعده‌مان امشب حمله موشکی را با استفاده از ۱۳۰ موشک انجام دادیم که در واقع بزرگترین حمله به تل‌آویو و اطراف آن بود.

گردان‌های عزالدین قسام در ادامه تأکید کرد که این حمله را در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیرنظامی فلسطین انجام داده است.

در همین حال، گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که مقاومت فلسطین پاسخ دیگری را به رژیم صهیونیستی خواهد داد.

گردان‌های سرایا القدس در ادامه خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین تل‌آویو را به نسخه‌ای از عسقلان تبدیل خواهد کرد.

در همین حال خبرنگار روسیا الیوم نیز اعلام کرد که در حمله موشکی به تل‌آویو یک زن کشته شده و ۲۶ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.

ظاهراً برج حنادی در تل‌آویو نیز در اثر این حملات تخریب شده است.

آسمان صهیونیست‌ها ستاره باران شد

سخنگوی حماس پیشتر تهدید کرده بود که تل‌آویو هدف حملات سنگین موشکی قرار خواهد گرفت.

همچنین یوسی لانگوتسکی ژنرال صهیونیست در پی حملات به تل‌آویو اذعان کرد: تهدید موشکی تهدیدی واقعی و فاجعه بار برای اسرائیل است و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود، زیرا شرایط سخت قبلی نشان داد که سامانه گنبد آهنین کارآیی لازم را ندارد.

وی اعلام کرد: اسرائیل نباید به یک سیستم دفاعی مؤثر متکی به فناوری موشک رهگیر برای مقابله با تهدیدات موشکی تکیه کند به ویژه که تهدیدات موشکی در جنگ آتی زیان سنگینی به جبهه داخلی و تأسیسات راهبردی وارد می‌کند. گنبد آهنین فقط یک پاسخ کوتاه مدت با مقادیر محدود است.

لانگوتسکی با اشاره به اشکالات فراوان گنبد آهنین از ناکارآمد بودن آن در برابر موشک‌هایی با برد کوتاه و نیز موشک‌های بالستیک میان‌برد و دوربرد خبر داد و اذعان کرد که این سامانه توان رهگیری موشک‌های دقیق را ندارد.

وی هزینه هر موشکی که از گنبد آهنین برای رهگیری شلیک می‌شود را بیش از صد هزار دلار دانست و گفت: احیاناً دو موشک برای رهگیری هر موشک شلیک می‌شود و این نیاز به ذخایر کافی از موشک‌های رهگیر برای گنبد آهنین است.

این ژنرال صهیونیست با اشاره به این‌که تهدیدات موشکی زیاد، نیازمند میلیارد‌ها دلار برای تأمین موشک‌های رهگیر گنبد آهنین است از عدم توانایی ارتش این رژیم در زمینه تامین این موشک‌ها سخن گفت و این‌که در صورت نبرد سخت برای یک دوره زمانی مشخص این موشک‌ها کفایت می‌کند و تولید موشک‌های جدید هم نیاز به برهه زمانی طولانی دارد و اینکه این رژیم توان حمایت از خود را در آن صورت نخواهد داشت.

ژنرال صهیونیست در ادامه اذعان کرد: ما قبلاً تاوان سنگین دادیم و در آینده هم تاوان زیادی خواهیم داد. سامانه گنبد آهنین توان مقابله با موشک‌ها و حفظ ما را در برابر ده‌ها هزار موشکی که از جبهه‌های مختلف در جنگ آتی شلیک خواهد شد، ندارد.

در پایان می‌توان به چند نکته در باب رویدادهای اخیر اشاره کرد:

اولاً، اصابت موشک به اطراف دیمونا توان سست دفاعی رژیم صهیونیستی و پوشالی بودن گنبد آهنین آن‌را بیش از پیش نشان داد.

دوم اینکه مصونیتی که اسرائیل گمان می‌کرد، تأسیسات هسته‌ایش از آن برخوردار هستند، بر باد رفت.

نکته پایانی این‌که توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی تغییر کرده و این رژیم دیگر نمی‌تواند مانند گذشته دست به هر تحرکی بزند و پاسخی دریافت نکند.

گزارش از: امیر قشقائی

انتهای پیام/۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار