ظریف: در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم

وزیر امور خارجه در جمع رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمقش گفت: در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم.
کد خبر: ۴۵۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ - 12May 2021

ظریف: در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم و افتخار می‌کنیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهایش در دمشق با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی طی اظهاراتی در جمع رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق گفت: شاهد وحشیگری جدید رژیم صهیونیستی به ویژه در مسجد الاقصی بودیم و همین طور تلاش برای تحویل مناطق اطراف مسجد الاقصی بودیم. همزمان شاهد رشادت زنان و مردان فلسطینی در دفاع از حرم شریف بودیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که جهان اسلام بسیار به این رشادت مفتخر است، اظهار داشت: جنایت‌های دو روز گذشته اسرائیل در غزه و پاسخ قهرمانانه گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی نشان داد که ادعا‌های غیرقابل شکست بودن گنبد آهنین دروغی پوشالی بود.

ظریف اضافه کرد: همین طور نشان داد که روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی جریانی ضد مردم فلسطین و ضد مصلحت امت اسلامی است.

وزیر امور خارجه گفت: در روز‌های گذشته با همکاری ترکیه، قطر و دیگر کشور‌های اسلامی تلاش کردیم جامعه بین‌المللی را در این موضوع حساس کنیم. امیدواریم بتوانیم لااقل مقداری حرکت در سازمان ملل از طریق مجمع عمومی، چون به شورای امنیت امیدی نیست، ایجاد کنیم.

وی گفت: در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم و افتخار می‌کنیم که تاوان این ایستادن را می‌پردازیم. کما این‌که سوریه هزینه ایستادگی در کنار مقاومت مردم فلسطین را پرداخت می‌کند. ایران و سوریه و کشورهای دیگری که با خشم آمریکا مواجه هستند، از فلسطین حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار