مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

عملیات حاج عمران مانع تصرف «نقده» و «پیرانشهر» توسط دشمن شد

سرهنگ رشیدی گفت: اگرعملیات غرور آفرین حاج عمران انجام نمی‌شد، شاید نقده و پیرانشهر برای همیشه به تصرف دشمن در می آمدند.
کد خبر: ۴۵۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ - 12May 2021

عملیات حاج عمران مانع تصرف «نقده» و «پیرانشهر» توسط دشمن شدبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه هم اندیشی برنامه‌های  گرامیداشت سالروز عملیات حاج عمران و سالروز عملیات بیت المقدس که با حضور «محمود زرین جویی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان و سرهنگ پاسدار «محمد محمودوند» دبیر کنگره ملی شش هزار و 300 شهید استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اگر عملیات غرور آفرین حاج عمران  انجام نمی‌شد، شاید نقده و پیرانشهر برای همیشه به تصرف دشمن در می‌آمدند.

وی افزود: دشمن بعثی با آن هفت تیپ و چند گردانی که آورده بود که کار را یک سره کند ولی تیپ  57حضرت ابوالفضل (ع) در مقابل دشمن ایستادگی کرد و در این را قریب 300 شهید و 925 مجروح را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

سرهنگ رشیدی عنوان کرد: با رشادت رزمند گان و از خود گذشتی آنها، جلوی هجوم ارتش بعث گرفته شد و در یک آمار گفته شد که بیش از سه هزار نفر از  نیروهای دشمن متجاوز کشته شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: اهمیت عملیات حاج عمران در این بود که از آن تاریخ به بعد دفاع متحرک عراق برای همیشه مسدود شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه محوری در سالروز عملیات حاج عمران و همچنین سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت  و  عنوان کرد: خانواده های شهدا یک مطالبه عمومی دارند و آن هم گرامیداشت یاد و خاطره شهداست.

سرهنگ رشیدی با اشاره به آمار بالای رزمند گان لرستانی حاضر در عملیات حاج عمران و بیت المقدس، خاطر نشان کرد:  همزمان با گرامیداشت هفته مقاومت از رزمند گان شرکت کننده در این عملیاتها تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار