نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

اطمینان و آرامش قلب از نتایج تربیت ماه رمضان است

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه حق‌الله محفوظ است و باید حق‌الناس را رعایت کنیم، گفت: با آرامش روی زمین خدا قدم برداشتن و با امید و اطمینان و آرامش قلب و بدون شاکی زندگی کردن، از نتایج تربیت ماه رمضان است.
کد خبر: ۴۵۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 13May 2021

نمی‌توانیم در مقابل حادثه تروریستی استکبار در کابل دلخوش باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امروز (پنج‌شنبه) در خطبه‌های نماز عید فطر ساری، با تأکید و توصیه به تقوا، اظهار داشت: تقوا دستاورد ماه مبارک رمضان است و اگر اول و آخر ماه رمضان تحولی در ما ایجاد شده است، نشانه بهره‌گرفتن از این ماه مبارک است.

وی با بیان اینکه عیدی که از طرف خدا و خلق خدا دلخوشی داشته باشیم، برای ما عید است، گفت: قبولی طاعات و عبادات و آمرزیده شدن در پایان ماه مبارک دلخوشی از طرف خداست و کسی که رضایت خدا را در این ماه جلب نکند، شقی است و سعید نیست.

محمدی لائینی ادامه داد: دلخوشی از خدا به خودمان برمی‌گردد و باید خودمان را لایق بخشودگی خدا قرار داده و عبادات‌مان را نیز لایق مقبولیت خدا قرار دهیم و در این ماه توبه کنیم تا در روز عید دلخوشی داشته باشیم.

محمدی لائینی با تبریک عید سعید فطر و بیان اینکه ظلم نرساندن به خلق خدا نوعی دلخوشی است، گفت: همه ما یک واحد و از یک پیکر هستیم و نمی‌توانیم در مقابل حادثه تروریستی جنایتکاران دست‌پرورده استکبار و کشته‌شدن قریب به ۱۰۰ دانش‌آموز دختر و ۱۵۰ زخمی مدرسه سیدالشهداء (ع) در کابل دلخوش باشیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: نمی‌توانیم نسبت به بمباران نمازگزاران قدس و مردم غزه و کشته‌شدن زن و مرد و بزرگ و کوچک‌شان و غصب زمین‌ها و آوارگی میلیون‌ها نفر دلخوش باشیم.

وی بیان کرد: نسبت به رنجش مردم، ریختن آبروی دیگران، غیبت، ارائه دادخواست به دادگاه علیه کسی که حق نداری، اذیت و آزار آدم‌ها، نگاه خائنانه به نوامیس مردم، دست کج به بیت‌المال، ضایع کردن حقوق میلیون‌ها انسان نمی‌توان دلخوش بود.

محمدی لائینی با بیان اینکه آزار رساندن به وحوش، چرندگان و درندگان، تعرض به محیط زیست و فضای سبز و گیاه نیز سلب دلخوشی می‌کند، گفت: دلخوشی از ناحیه خلق خیلی مهم است و ظلم به نفس بدترین ظلم است و هر ظلم به غیری، ظلم به نفس است و اگر می‌خواهیم عید واقعی داشته باشیم و دلخوش باشیم، باید رابطه خودمان را با خدا و خلق خدا سالم نگه داریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه حق‌الله محفوظ است و باید حق‌الناس را رعایت کنیم، گفت: با آرامش روی زمین خدا قدم برداشتن و با امید و اطمینان و آرامش قلب و بدون شاکی زندگی کردن، از نتایج تربیت ماه رمضان است و عمل به چیز‌هایی که می‌دانیم، بالاترین موعظه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار