گزارش واشنگتن‌پست از پیشرفت توان تهاجمی حماس نسبت به ۲۰۱۴

روزنامه آمریکایی در گزارشی با توجه به حملات راکتی اخیر گروه‌های مقاومت به مواضع رژیم صهیونیستی به پیشرفت توان راکتی حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ پرداخته است.
کد خبر: ۴۵۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹ - 13May 2021

گزارش واشنگتن‌پست از پیشرفت توان تهاجمی حماس نسبت به ۲۰۱۴به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به پیشرفت توان موشکی جنبش مقاومت فلسطین، حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ پرداخته است.

روزنامه واشنگتن‌پست در این تحلیل به شلیک صدها راکت توسط گروه‌های مقاومت به سمت فلسطین اشغالی اشاره کرده و نوشته برخی از این راکت‌ها توانسته‌اند شهرهای اسرائیلی را مورد اصابت قرار دهند.

این حملات راکتی بعد از حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در قدس اشغالی صورت گرفت.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته حماس و گروه جهاد اسلامی از روز دوشنبه تا امروز بیش از ۱۰۰۰ راکت و گلوله خمپاره به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. این روزنامه نوشته این حملات منازل و خودروها را تخریب کرده و شهروندان اسرائیلی را مجبور به پناه گرفتن در پناه‌گاه‌ها کرده است.

فابین هینز، یک تحلیلگر مسائل اطلاعاتی می‌گوید: «الان شاهد هستیم که یک بازیگر غیردولتی با استفاده از تجهیزاتی که خودش تولید می‌کند به مواضعی در تل‌آویو حمله می‌کند. این موضوع، از منظر تغییرات صورت گرفته در فناوری‌های نظامی مسئله قابل توجهی است.»

به نوشته واشنگتن‌پست، اکثر تحلیلگران معتقدند فناوری‌های به کار رفته در راکت‌های مورد استفاده برای حمله به غزه طی روزهای اخیر احتمالاً تفاوت چندانی نسبت به سال ۲۰۱۴ نداشته‌اند اما روش استفاده از این راکت‌ها نسبت به آن زمان تفاوت‌هایی کرده است.

«یوزی رابین»، رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل می‌گوید: «برداشت من این است که موشک‌های مورد استفاده فلسطینی‌ها از لحاظ فناوری تغییر نکرده‌اند اما اندازه‌شان نسبت به راکت‌های سال ۲۰۱۴ فرق کرده است.» رابین، دلیل تفاوت اندازه موشک‌ها را استفاده از سلاح‌هایی با کلاهک‌های سنگین‌تر عنوان کرده است.

روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از این تحلیل نوشته از اندازه زرادخانه تسلیحاتی حماس و جهاد اسلامی اطلاعی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این زرادخانه گسترش پیدا کرده است.

رابین گفت: «زرادخانه تسلیحاتی حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ بزرگتر شده، اگرچه زرادخانه‌شان همون موقع هم به اندازه کافی بزرگ بود.»

یک تحلیلگر دیگر به روزنامه واشنگتن‌پست گفته حماس اکنون قادر است راکت‌هایی که نزدیک به ۱۰۰ مایل برد دارند را در داخل غزه تولید کند. این برد، از لحاظ فنی بخش اعظم اسرائیل را در تیرس راکت‌های حماس قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها