حضور حداکثری، اقتدار ملی/ خطیب نماز جمعه مشهد:

مشارکت در انتخابات، ارج نهادن به خون شهیدان است

حجت‌الاسلام «فرزانه» گفت: مشارکت در انتخابات به معنای ارج نهادن به خون شهیدان و بی تفاوت نماندن در برابر جنایات مستکبران عالم است؛ همان فجایعی که امروز در قدس رقم می‌خورد و یا جنایتی که در مدرسه سیدالشهدا (ع) در کابل صورت گرفت.
کد خبر: ۴۵۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ - 14May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدباقر فرزانه» امام‌ جمعه مشهد در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته که در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، با تأکید بر بهره‌گیری از دستاوردهای معرفتی ماه مبارک رمضان در ماه‌های دیگر سال اظهار داشت: پیام ماه مهمانی خدا به عموم مسلمین و آحاد جامعه بشری این بود که اصل انسان بر عقل، نفس و قلب او استوار گردیده و اگر امورات زندگی مؤمن بر پایه این سه اصل تنظیم شود، انسان می‌تواند جایگاه خود را در خلقت کشف کند و به سعادت برسد.

وی افزود: پروردگار عالم قرآن را برای هدایت انسان نازل کرد زیرا امید داشت که انسان بتواند از عقل خود برای تدبیر و تدبر در مفاهیم آن بهره بگیرد و تاریکی‌های گناه را از قلب خود بزداید.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نفس انسان همان ذات سرکش و پرتوقعی است که اگر در کنترل اراده و ایمان قرار نگرفته باشد، از انسان هیولایی می‌سازد که ده‎ها کودک بی گناه افغانستانی را به شهادت برساند یا در قدس، از هیچ اقدام بی رحمانه‎ای دریغ نداشته باشد.

وی ادامه داد: تقوا میوه شیرین عقل هدایت شده، دل روشن و نفس کنترل‌شده است و خداوند رحمان در ماه مبارک رمضان، شیاطین را در بند و غل و زنجیر کرده بود تا بندگانش بتوانند در فراغت از وساوس ابلیس لعین، نفس خود را تزکیه و تعالی دهند.

رئیس جمهور گسترده‌ترین اختیارات اجرایی را در کشور دارد

فرزانه در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد، انتخابات را حق و تکلیف شرعی ملت خواند و تصریح کرد: انتخابات به عنوان یک پدیده سرنوشت ساز، حق محرز ملت ایران است اما هر جا که حق باشد، وظیفه و تکلیف هم وجود دارد لذا حفظ هوشیاری و بصیرت سیاسی در هنگام رأی دادن، تکلیفی است که با حق حضور در هر انتخابات توأم و همراه است.  

وی تأیید کرد: انسان حق ندارد نسبت به سرنوشت یک کشور اسلامی بی تفاوت باشد. رئیس جمهور گسترده‌ترین اختیارات اجرایی را در کشور دارد و همه ثروت و قدرت سیاستی یک ملت در اختیار رئیس قوه مجریه قرار دارد و این آرا به ‌اندازه‌ای اهمیت دارند که رهبر معظم انقلاب به پیروی از خواست مردم، این آرا را تنفیذ می‌کنند.

خطیب نماز جمعه مشهد انتخابات را آزمون بصیرت سیاسی مردم دانست و ابراز داشت: تاریخ گواهی می‌دهد که بنی‌صدر خائن چه ضربات سنگینی بر جامعه و کشور وارد آورد و اکنون که در سایه نظارت و اشراف شورای نگهبان، امکان مردم فریبی بنی‌صدرهای دیگر وجود ندارد، نباید در اثر غفلت و سهل‌انگاری ما کسی بر صدر امور تکیه بزند که از توانمندی‌های اجرایی لازم در این برهه حساس بی‌بهره باشد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ است که برای محافظت از آن باید وجهه سیاسی و حکومتی اسلام را تقویت کنیم و در انتخابات به عنوان بزرگ‌ترین آزمون بصیرت سیاسی مردم این مهم میسر شده است.

فرزانه به تجلیل از جایگاه امام خمینی (ره) در احیای اسلام سیاسی اظهار کرد: به تدبیر امام راحل بود که اسلام ناتوان و تضعیف‌شده در دوران شاهنشاهی به شرایطی برسد که منافع مستکبران عالم را در خطر قرار دهد و خواب را از چشمان پلید آن‌ها برباید. اسلام سیاسی امانت امام راحل است و تکلیف ما برای حفظ امانت امام ایجاب می‌کند که در انتخابات مشارکت کنیم و وجهه مردم‌سالاری دینی را تقویت نماییم.

وی متذکر شد: عامل منحصر به ‌فرد شکست جبهه استکبار، یک حکومت مبتنی بر اسلام سیاسی است و غیر از این، هیچ نظام و حکومتی توان درهم شکستن هیمنه ابر قدرت‎ها را ندارد. مشارکت نکردن در انتخابات به معنای سبک شمردن خون شهیدان و بی تفاوت ماندن در برابر جنایات مستکبران عالم است. دشمن ما می‌خواهد با اقداماتی که امروز در قدس انجام می‌دهد یا حادثه‌ای که در دبیرستان سیدالشهدا (ع) کابل ایجاد کرد، وحشت در دل جهان اسلام بیندازد و ما را از تقویت نظام اسلامی خسته و دلسرد کند.

خطیب نماز جمعه مشهد در انتها ابراز امیدواری کرد: رأی دادن از نظر عقلی لازم و از نظر شرعی واجب است. انتخابات آتی، نظرخواهی رهبر معظم انقلاب از آحاد ملت ایران است و از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را سرافراز در این آزمون بزرگ قرار دهد و شرمنده خون شهیدان نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار