عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کشور‌های حوزه خلیج فارس از کاهش سطح روابط با ایران ضرر کردند

عباس‌زاده معتقد است علیرغم اینکه برخی کشور‌های عربی روابط خود با ایران را تابع روابط با غربی‌ها کردند، جمهوری اسلامی هیچ‌گاه در‌های خود را به‌روی آن‌ها نبسته است.
کد خبر: ۴۵۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ - 14May 2021

کشور‌های حوزه خلیج فارس از کاهش سطح روابط با ایران ضرر کردند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده‌مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به تمایل قطر و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس به برقراری ارتباط مستقیم با تهران، اظهار داشت: به دنبال فشار حداکثری آمریکا، کشور‌های حاشیه خلیج فارس روابط خود با ایران را کاهش دادند، اما در نهایت این موضوع که با پایان دوره ترامپ و شکست عربستان در یمن همراه شد، با شکست مواجه شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون حتی آمریکایی‌ها نیز به دنبال گفت‌وگو با ایران هستند، اما جمهوری اسلامی به علت بدعهدی‌ها در همه مسائل به‌خصوص برجام، این تقاضا را رده کرده است.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه ارتباط کشور‌های عربی با ایران، تابع نوع ارتباط غرب با ما شده بود، عنوان کرد: زمانی که خود آمریکایی‌ها پشت در می‌ایستند و به دنبال مذاکره با ایران هستند، کشور‌های هماهنگ با آن‌ها نیز باید دنبال همین اتفاق بروند.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: با این حال جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در‌های گفتگو را به روی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و حتی عربستان نبسته و از برقراری ارتباط مجدد استقبال می‌کند چرا که این کاهش سطح روابط نیز تا کنون تنها به ضرر خود آن‌ها تمام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان نیز بعد از گرفتاری‌هایی که در یمن برای خود درست کرده اکنون به این نتیجه رسیده که مشکلات منطقه را صرفاً باید در منطقه حل کرد که کم هزینه‌ترین راه است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار