از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه صورت گرفت؛

واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان

خطیب‌زاده گفت: ایران با حساسیت و دقت، تحولات روز‌های اخیر در مرز‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می‌کند و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع‌تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل شود.
کد خبر: ۴۵۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ - 14May 2021

واکنش ایران به مسائل پیش آمده در مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در واکنش به مسائل به وجود آمده در مرز‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت و دقت، تحولات روز‌های اخیر در مرز‌های دو کشور همسایه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دنبال می‌کند و امیدوار است اختلاف پیش آمده، هر چه سریع‌تر با درایت طرفین و از طرق مسالمت آمیز حل و فصل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ ثبات و آرامش در منطقه، طرفین را به خویشتنداری و پرهیز از دامن زدن به اختلافات و احترام به مرز‌های دو کشور دعوت می‌کند.

خطیب زاده آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور از جمله اختلاف اخیر مورد تاکید قرار داد.

رسانه‌های ارمنستان اخیرا به نقل از منابع رسمی این کشور از پیشروی نیرو‌های جمهوری آذربایجان تا ۳.۵ کیلومتر به خاک ارمنستان در یکی از مناطق مرزی خبر دادند. از سوی دیگر، منابع خبری جمهوری آذربایجان نیز قبل از آن گزارش داده بودند که نیرو‌های ارمنستان در جریان جنگ اول قره باغ علاوه بر قره باغ، برخی مناطق مرزی جمهوری آذربایجان را به صورت غیرقانونی به کنترل خود در آوردند.

بعد از آن که ایروان، باکو را به نقض آتش‌بس و تمامیت ارضی خود متهم کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر ارمنستان بر لزوم رعایت دقیق آتش‌بس قره‌باغ تاکید کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار