اندیشمند و استاد علوم سیاسی دانشگاه بیروت:

صهیونیست‌ها به‌طوری‌جدی به رفتن فکر می‌کنند

طلال عتریسی با اشاره به تأثیرات شگرف نبرد «شمشیر قدس» گفت: نبرد «شمشیر قدس» که مقاومت فلسطین در غزه علیه اشغالگران اسرائیلی به راه انداخت، با خود استراتژی بزرگ و عمیق مربوط به آینده اسرائیل به همراه دارد.
کد خبر: ۴۵۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ - 15May 2021

صهیونیست‌ها به طوری جدی به رفتن فکر می‌کنند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «طلال عتریسی» اندیشمند و استاد علوم سیاسی دانشگاه بیروت در گفت‌وگویی اظهار داشت: نبرد شمشیر قدس به‌مثابه غافلگیری سنگین و ضربه دردناک به سران رژیم صهیونیستی بود؛ سران رژیم صهیونیستی انتظار واکنش مقاومت غزه به جنایات آن‌ها در مسجدالاقصی و محله شیخ جراح را نداشتند.

عتریسی تأکید کرد: اینکه مقاومت ساعت شروع نبرد را مشخص کرد نشان از توان مقاومت و اعتماد به نفس آن با آنچه از توان نظامی متنوع که در اختیار داشت، است که اشغالگران را غافلگیر کرد.

وی افزود: کنترل نبرد و ورود تدریجی با توسعه دامنه حجم آتش گواهی بر این است که مقاومت با زیرکی و کیاست نبرد را اداره کرده است.

عتریسی بیان کرد: اینکه مقاومت به شکل تاکتیکی بخشی اندکی از توان نظامی خود را علیه ارتش رژیم صهیونیستی به کار گرفت، این ارتش را دچار آشفتگی کرد و ارتش صهیونیست‌ها نمی‌داند که در روز‌های آتی چه در انتظار آن است.

وی تأکید کرد: نبرد غافلگیر کننده آثار و تبعات خطرناکی بر آینده اسرائیل از حیث استراتژیکی دارد. شهرک نشینان به این باور مهم رسیده‌اند که آینده‌ای در اسرائیل ندارند و کابینه نتانیاهو یا دیگران توان تغییر رأی و دیدگاه شهرک نشینان را ندارند.

عتریسی می‌افزاید: شهرک نشینان قبلاً اشغال فلسطین وزندگی در آن را طبیعی می‌دانستند و اینکه امنیت برای آن‌ها هست، اما امروز معادله عوض شده است آن‌هم به‌طور کامل و همه فلسطین اشغالی در تیررس مقاومت است و به زبانه‌ای از آتش تبدیل شده است که همه شهرک نشینان از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی را می‌سوزاند.

این تحلیلگر لبنانی تأکید کرد: این تحول خطرناکی که مقاومت برای صهیونیست‌ها ایجاد کرده است سبب شده که آن‌ها به‌طورجدی به فکر فرار از فلسطین اشغالی و بازگشت به کشوری که از آن آمده‌اند مانند روسیه، آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و دیگر کشور‌های اروپایی باشند. افق و چشم‌انداز نزد اشغالگران امروز تیره و تار است و تبعات آن برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

وی در پایان افزود: ملت فلسطین همواره صاحب غافلگیری‌های بزرگ است. آنکه فکر می‌کرد که فلسطینی‌ها به‌ویژه در اراضی ۴۸ هویت ملی و اسلامی خود را از دست داده است، اما انتفاضه فلسطینی‌ها در هر نقطه تأکیدی بر این بود که قدس خط قرمز است و نمی‌توان از آن عدول کرد و طرح‌های عادی سازی در تحقق اهدافش شکست خورد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها