در گفت‌وگوی قالیباف با نبیه برى تاکید شد؛

سازمان­‌هاى بین‌المللى باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند

در گفت‌وگوى تلفنى قالیباف با رئیس مجلس لبنان تاکید شد که مجالس کشورهاى اسلامى و سازمان­‌هاى بین‌المللى باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
کد خبر: ۴۵۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴ - 16May 2021

در گفت‌وگو قالیباف با نبیه برى تاکید شد: سازمان­‌هاى بین المللى باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شوراى اسلامى عصر امروز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) طى تماس تلفنى با نبیه برى رئیس مجلس لبنان، درخصوص تحولات اخیر فلسطین و قدس شریف به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

قالیباف در ابتداى این تماس تلفنى، ضمن تبریک عید سعید فطر، به جنایات اخیر رژیم صهیونیستى در تهاجم به غزه و مسجدالاقصى اشاره کرد و گفت: جنایات اخیر صهیونیست­ها در تهاجم به غزه و قتل کودکان و زنان فلسطینى و بمباران مراکز درمانى و رسانه­اى را قویاً محکوم مى­کنیم.

رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنان خود ضمن محکوم کردن بمباران غزه توسط مزدوران صهیونیست، افزود: جمهورى اسلامى ایران ضمن ابراز انزجار از این جنایات غیر انسانى، اقدامات این رژیم کودک­کش در ممانعت از امداد رسانى کادر درمان به مجروحان فلسطینى را که در زمره جنایت جنگى قلمداد مى­‌شود، به شدت محکوم مى کند و از مجالس کشورهاى اسلامى و سازمان­هاى بین المللى مى خواهیم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

قالیباف در پایان این گفت‌وگوى تلفنى نقش مقاومت فلسطینى و مقاومت در منطقه را در مقابله با تجاوزات و اقدامات توسعه طلبانه رژیم جعلى اسرائیل ستود و افزود: صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت و مقاومت را مى فهمند و اگر مقاومت نبود آن‌ها به نسل کشى خود در فلسطین به طور بى شرمانه ادامه مى ­دادند.

نبیه برى، رئیس مجلس لبنان نیز در این مکالمه تلفنى با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستى در روزهاى اخیر گفت: اتفاقات امروز دیگر جنگ میان رژیم صهیونیستى و کشورهاى عربى نیست بلکه جنگ نظامى با مردم غزه از یک سو و جنگ مردم فلسطین در درون سرزمین‌­هاى اشغالى با این رژیم غاصب است.

وى افزود: از ۷۳ سال پیش تاکنون اشغالگرى صهیونیست­ها و مقاومت مردم فلسطین ادامه دارد و ملت فلسطین سرانجام با وحدت، مقاومت و ایمان به پیروزى خواهند رسید و حقانیت خود را نشان خواهند داد.

رئیس مجلس لبنان در ادامه این گفتگوى تلفنى، ضمن قدردانى از مواضع جمهورى اسلامى ایران در حمایت از آرمان مردم مظلوم فلسطین گفت: وضع نابسامان داخلى در رژیم صهیونیستى و بن بست سیاسى نتانیاهو باعث شده تا وى به اقدامات جنایتکارانه فعلى دست بزند.

نبیه برى با انتقاد از عادى سازى روابط برخى کشورهاى عربى با رژیم صهیونیستى گفت: آن‌ها سعى می‌کنند تا با حمایت­‌هاى خود، ننگ بر چهره رژیم صهیونیستى را پاک کنند، اما هرگز موفق نخواهند شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها