دور دوم مذاکرات وزرای دفاع ایران و سوریه برگزار شد

دور دوم مذاکرات وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و سوریه بعد از ظهر امروز در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ - 29April 2015

دور دوم مذاکرات وزرای دفاع ایران و سوریه برگزار شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، دور دوم مذاکرات سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سپهبد فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه بعد از ظهر امروز در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، طرفین با جمعبندی مذاکرات و تبادل نظرهای به عمل آمده و دیدارهای وزیر دفاع سوریه با مقامات بلندپایه کشورمان، بر تداوم همکاریهای فیمابین برای مبارزه با تروریسم، افراطگرایی و خشونت و ایجاد امنیت پایدار در منطقه تاکید کردند.

وزرای دفاع دوکشور با بررسی آخرین وضعیت میدانی جنگ با تروریسم درسوریه، راهکارهای لازم را جهت سرعت دادن به انهدام و سرکوب گروههای تروریستی مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده، تصمیمات مقتضی را اتخاذ کردند.

وزرای دفاع ایران و سوریه با توجه به شرایط حساس منطقه و خطراتی که از ناحیه تروریسم جهان را تهدید میکند، انسجام و تقویت هرچه بیشتر جبهه مقاومت را ضروری دانستند.

طرفین در این دیدار بر لزوم خلع سلاح کامل اتمی رژیم صهیونیستی که همواره بهعنوان کانون شرارت و جنگ افروزی در منطقه عمل کرده، منشأ بر هم زدن ثبات و امنیت بوده است تاکید کرده، وحدت و انسجام کشورهای اسلامی و مستقل، برای دفع شر این رژیم ضد بشری را امری اجتنابناپذیر دانستند.

در این مذاکرات طرفین همچنین با توجه به اوضاع اسفبار و فاجعهآمیز یمن که بر اثر حملات ددمنشانه رژیم عربستان سعودی بهوجود آمده است، خواستار توقف فوری این حملات شده، و هشدار دادند اصرار بر تداوم تجاوز به کشور یمن، تبعات غیر قابل پیشبینی برای این رژیم خواهد داشت، و موجب گسترش تروریسم و ناامنی در منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار