فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد؛

ضرورت تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر توسط ائمه جمعه

سرهنگ «آسمند» خواستار به‌کارگیری ظرفیت ائمه جمعه برای تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر شد و گفت: باید این حماسه بزرگ که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، برای نسل‌های جدید که آن دوران را ندیده‌اند، تبیین و بازخوانی شود.
کد خبر: ۴۵۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ - 17May 2021

ظرفیت ائمه جمعه برای تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر به‌کارگیری شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، امروز (دوشنبه) در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، با اشاره به اینکه در آستانه سی و نهمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قرار داریم، اظهار داشت: سالروز حماسه سوم خرداد یادآور رشادت‌های مردان و زنانی است که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کردند و با خون پاکشان مایه عزت و افتخار نظام و انقلاب اسلامی شدند.

وی با تأکید بر پاسداشت و گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، افزود: باید این حماسه بزرگ که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، برای نسل‌های جدید که آن دوران را ندیده‌اند، تبیین و بازخوانی شود.

آسمند با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه برای تبیین حماسه سوم خرداد، بیان کرد: تبیین چگونگی این حماسه بزرگ و رشادت‌های رزمندگان و شهدای ما توسط ائمه جمعه، تأثیر زیادی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جدید دارد.

وی سخنرانی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های تأثیرگذار در تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر عنوان کرد.

آسمند ادامه داد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس، حدود 229 برنامه در طول سال اجرا می‌کند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به جشنواره‌های مختلف ادبی و هنری و چاپ کتاب اشاره کرد.

وی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان و بیان کرد: این دانشنامه که با همکاری دانشگاه یاسوج در حال تدوین است، دایره‌المعارف جامعی از نقش استان در دوران دفاع مقدس را شامل می‌شود.

آسمند ابراز کرد: نقش ائمه جمعه در پشتیبانی جنگ به‌عنوان یکی از مداخل این دانشنامه در نظر گرفته شده است که تدوین این نقش همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی در شهرستان‌ها، گفت: برگزاری این یادواره‌ها با محوریت ائمه جمعه، تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در برگزاری جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های ادبی و هنری مرتبط با روحانیت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها