فتح خرمشهر، فتح خون/مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

عملیات فتح خرمشهر نماد اقتدار نظام است

سردار «باباخانی» گفت: عملیات فتح خرمشهر نماد اقتدار نظام است که در جریان این عملیات ضربه سنگینی به صدام و دیگر دشمنان نظام وارد آمد و این پیروزی مقدمه پیروزی‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۴۵۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 17May 2021

عملیات فتح خرمشهر نماد اقتدار نظام استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه  امروز (دوشنبه) در نشست هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمانشاه، با بیان اینکه عملیات فتح خرمشهر نماد اقتدار نظام است، اظهار داشت: در جریان این عملیات ضربه سنگینی به صدام و دیگر دشمنان نظام وارد آمد و این پیروزی مقدمه پیروزی‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس بود.

سردار باباخانی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های دشمن اسیر و ۱۵ هزار نفر دیگر کشته و زخمی شدند و تجهیزات زیادی از دشمن به غنیمت گرفته شد، لذا باید نسل جوان و آیندگان را در جریان این رخداد‌های مهم بگذاریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای نواختن زنگ مقاومت در شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» در روز سوم خرداد گفت: باید همه دانش آموزان در جریان این رخداد مهم دوران دفاع مقدس قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هرسال در سوم خرداد و همزمان با سالروز عملیات فتح خرمشهر صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح برگزار می‌شد، گفت: امسال این مراسم به دلیل محدودیت‌های کرونایی در شهر‌های قرمز و نارنجی برگزار نمی‌شود.

سردار باباخانی در ادامه از همه ادارات به ویژه نهاد‌های فرهنگی خواست تا از ظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر به جامعه و به ویژه نسل جوان استفاه کنند.

وی اشاره‌ای هم به در دست تهیه بودن کتاب نقش استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس داشت و گفت: از استاندار و دیگر مسئولین استان انتظار حمایت مادی و معنوی برای چاپ این کتاب را داریم. انتشار این کتاب با توجه به اینکه ۳۲ سال از جنگ گذشته ضروری است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه همچنین از دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم خواست تا از ائمه جمعه بخواهد تریبون نماز جمعه را به عملیات فتح خرمشهر اختصاص دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار