فتح خرمشهر، فتح خون/

راز پیروزی ایران در فتح خرمشهر که دشمن را به هراس انداخت + فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحلیلی پیرامون پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس به تبیین راز و رمز این پیروزی پرداختند.
کد خبر: ۴۵۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ - 18May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عملیات «کربلای ۳» یا «بیت‌المقدس» که اسم کامل‌تر آن، «الی بیت‌المقدس» است، از روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با رمز مقدس «یا علی‌ بن‌ ابیطالب (ع)» آغاز شد و روز سوم خرداد با آزاد سازی بندر خرمشهر به پایان رسید.

راز پیروزی ایران در فتح خرمشهر که دشمن را به هراس انداخت

این عملیات، در اداﻣﻪ ﺳﻠﺴﻠﻪ عملیات‌های آزادﺳﺎزى ﻣﻨﺎﻃﻖ اﺷﻐﺎﻟﻰ ﺟﻨﻮب ﮐﺸﻮر ﻃﺮاﺣﻰ و در چهار مرحله اﺟﺮا ﺷﺪ. مرحله اول عملیات روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱، ساعت ۵۵ دقیقه بامداد آغاز شد. مرحله دوم عملیات، روز ۱۶ اردیبهشت آغاز شد و در نتیجه آن، مناطق «جفیر»، «پادگان حمید» و «هویزه» آزاد شدند.

مرحله سوم عملیات، روز ۱۹ اردیبهشت آغاز شد و مرحله پایانی عملیات، اول خرداد، ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به منظور تلاش برای آزادسازی بندر خرمشهر آغاز شد و ساعت ۱۱ روز سوم خرداد با آزادسازی کامل خرمشهر، به پایان رسید.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت اینکه شش روز تا آزادسازی خرمشهر باقی مانده است، فیلمی را منتشر کرده است.

در انتهای فیلم جمله‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش شد که در آن آمده است: «دشمن راز پیروزی ما در خرمشهر و خرمشهر‌ها را به چشم دید و فهمید این ملت اگر پرچم اسلام و ایمان را برافراشته نگاه دارد، در همه میدان‌ها پیروز خواهد شد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها