فتح خرمشهر، فتح خون/ سردار سلیمانی در نشست خبری مطرح کرد؛

برگزاری نخستین اجلاسیه «۳ هزار پیام‌آور ایثار»/ اجرای ۲۲ هزار برنامه جهت تکریم سالروز فتح خرمشهر

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری ۲۲ هزار برنامه ویژه سوم خرداد و برگزاری نخستین اجلاسیه «سه هزار پیام‌آور ایثار» خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 18May 2021

برگزاری نخستین اجلاسیه ۳ هزار پیام‌آور ایثار/ ۲۲ هزار برنامه در استقبال از سالروز فتح خرمشهربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه‌های این معاونت در سال ۱۴۰۰ پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در ساختمان شهید رسول زاده بنیاد شهید برگزار شد.

سلیمانی در این نشست با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عملیات فتح خرمشهر را تغییردهنده نگاه مستشاران به ایران دانست و اظهار داشت: امسال بنیاد شهید با توجه به نامگذاری سال و نیاز مخاطب، تولیداتی تحولی را ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سی و نهمین سال عملیات بیت المقدس هستیم که امام درباره آن فرمود «فتح خرمشهر فتح ارزش‌های اسلامی است»، از این رو بنیاد شهید ۳۹ برنامه محوری و با چند هزار اجرا در سراسر کشور برگزار خواهد کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با شمردن تعدادی از برنامه‌های منظور شده اظهار داشت: برگزاری چهاردهمین کنگره تجلیل از جانبازان و ایثارگران فتح خرمشهر به صورت وبیناری در سراسر کشور، تجلیل از جامعه ایثارگری که در فتح خرمشهر حضور داشتند، برگزاری مراسم یادبود و یادواره‌ها با رعایت پروتکل‌ها، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان عملیات بیت‌المقدس، حضور جانبازان و مدیران بنیاد شهید در صدا و سیمای استان‌ها، هماهنگی جهت اعزام پیام‌آوران ایثار، برپایی نمایشگاه فیزیکی مجازی با موضوع سوم خرداد، تولید و پخش نماهنگ در رسانه ملی، برگزاری همایش سرود ایثار با همکاری ۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، اجرای ۲۲ هزار برنامه در گلزار شهدا و ادای احترام به شهدای سوم خرداد، رونمایی از کتاب حافظان مکتب شهید سلیمانی، برگزاری وبینار با رایزن‌های فرهنگی و رونمایی از ۱۵ کتاب با ترجمه انگلیسی نشر شاهد، از جمله برنامه‌های امسال هستند.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای با جهاد دانشگاهی در رابطه با چند کتاب پژوهشی منعقد خواهد شد و در آستانه عملیات حاج عمران نیز مراسمی به یاد ۲۶۷ شهید این عملیات در لرستان برگزار می‌شود. افتتاحیه جشنواره عکس ملی ایثار در استان فارس در روز اول خرداد و برگزاری مسابقه ملی کوکب هدایت برگرفته از وصیتنامه حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد رحلت ایشان و ویژه برنامه‌هایی با موضوع خانواده شهدا و رونمایی از چندین اثر موسیقایی در استان فارس از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید است.

سلیمانی افزود: برگزاری تور دوچرخه سواری هشت تن از فرزندان جانبازان از حرم امام رضا (ع) تا حرم امام خمینی (ره) از سوم تا ۱۵ خرداد به همراه اعزام جانبازان به دریاچه گهر و کوهنوردی از برنامه‌های تدارک دیده‌شده هستند.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید اولویت برنامه‌های این معاونت در سال ۱۴۰۰ را اقدام ملی و جهادی جمع آوری و خاطرات کلیه والدین شهدا دانست و افزود: هر سال تعداد زیادی از والدین شهدا به جهت کهولت سن از دنیا می‌روند. این طرح در قالب طرح اسناد افتخار انجام می‌شود. کار خاطره‌نگاری از ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از والدین باقی‌مانده شهداست. قرار است کار جمع‌آوری خاطرات جانبازان ۷۰ درصد نیز صورت گیرد. در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نیز حمایت از تولید و بازتولید مفاهیم ایثار و شهادت در قالب آثار فاخر فرهنگی و هنری را پیگیری می‌شود که در هفته‌های بعدی تفاهمنامه‌ای در این زمینه با معاونت امور استان‌ها و صدای جمهوری اسلامی ایران امضا خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح اصلاح و پایش قوانین تحصیلی جامعه ایثارگران از جمله موارد برنامه ریزی شده است. در سال گذشته ۲۱ نفر از داوطلبین کنکور رتبه دو رقمی خارج از سهمیه ایثارگری را کسب کردند.

سلیمانی بیان داشت: نخستین اجلاسیه سه هزار راوی پیام‌آور ایثار برگزار خواهد شد. کار ساماندهی این راویان انجام شده و در سامانه بنیاد شهید قرار دارد. قرار است این راویان در ۲۲ هزار گلزار شهید روایتگری داشته باشند. جشنواره ملی سرود و تئاتر در جهت توانمندی جامعه ایثارگری برگزار خواهد شد. یک هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد در سراسر کشور داریم که نیازمند کار علمی و فرهنگی بیشتر هستند.

وی گفت: از این هفته نیز در گلزار‌های شاهد برنامه‌هایی با حضور مداحان، سخنرانان و خاطره‌گویی جانبازان انجام می‌شود. این گلزار‌ها به عنوان مرکز فرهنگی‌ انتقال فرهنگ‌ ایثار هستند که اگر برنامه متقن و جامعی داشته باشند می‌توانند تحول‌آفرین شوند.

وی خاطرنشان کرد: کار تدوین سند ملی فرهنگ ایثار و شهادت از سوی شورای انقلاب فرهنگی به بنیاد شهید و با مشارکت سایر دستگاه‌ها محول شد که پیش‌نویس آن انجام شده است. نظرات کشوری و لشکری اخذ و به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شده که جزئیات آن را در آینده اعلام خواهیم کرد.

سلیمانی در پایان گفت: چهارمین دوره تزریق واکسن کرونا برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها