معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رنج و زحمت صیانت از خون شهدا، کمتر از شهادت نیست

سردار سلیمانی گفت: گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهدا کمتر از شهادت نیست. مانند رنجی که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در راه انتقال ارزش‌های قیام اباعبدالله (ع) تحمل کردند.
کد خبر: ۴۸۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ - 26September 2021

رنج و زحمت صیانت از خون شهید، کمتر از شهادت نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در آستانه اربعین حسینی (ع) و به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نخستین اجلاس سراسری پیام‌آوران ایثار به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (یکشنبه) در محل موزه ملی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت با حضور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی فرمانده سابق لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

سردار سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: نخستین اجلاس پیام‌آوران ایثار که در این ایام برگزار شده است، یادآور پیوند با روز‌هایی است که حضرت زینب (س) از شام بازمی‌گردند و پیام کربلا را بازگو می‌کنند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید ادامه داد: فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اسلامی است که به این مضمون فرمودند این گزارشگرانی که می‌روند و این مجموعه‌ها و افراد را هدایت می‌کنند باید بدانند که چیز‌هایی را در این گزارشگری باید گفت که به قول متعارف این کار بزرگ با گزارشگری برای توریست‌های خارجی فرق دارد. کار روایتگری که به واسطه خادمین بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود، اینگونه است که این‌ها می‌روند و افراد را هدایت می‌کنند و این کار با گزارشگری برای توریست‌هایی که برای بازدید از یک کشور می‌آیند، فرق دارد. شرایط در آنجا یک جور است و اینجا طور دیگری است. محتوای این گزارش بایستی شامل تبیین، معرفت و بیان حقایق برجسته ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

سردار سلیمانی افزود: گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهدا کمتر از شهادت نیست. مانند رنجی که امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در راه انتقال ارزش‌های قیام اباعبدالله (ع) تحمل کردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کار روایتگری دفاع مقدس ابزاری برای مقابله با جنگ نرم است، افزود: به علت دامنه تأثیرگذار حادثه دفاع مقدس، سه هزار نفر راوی در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران تربیت شدند، آموزش دیدند که دوره‌های آموزشی با موضوع فن بیان، سخنوری و روایتگری و توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت برایشان برگزار شد.

سردار سلیمانی افزود: جلوه‌های معنوی، ایثارگرانه و روحیه فداکارانه‌ای که مردم در امتداد مسیر شهدا دارند در حرکت شهدای مدافع حرم و سلامت تبلور یافته است و پدیده‌های آن ظهور و بروز کرده مانند شهید «علی لَندی» این نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای. این نشان می‌دهد که در مسیر ایثارگری نوجوان امروز کمتر از شهید فهمیده‌ها و علی‌محمدی‌ها نیست. به اعتقاد همه عزیزان و دوستداران دفاع مقدس این‌ها در غیرت و فداکاری میراث‌دار نسل دفاع مقدس هستند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما به عنوان مجموعه‌ای که رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر دوش داریم، باید بازگو کنیم که شهید فهمیده‌ها امروز هم حاضرند.

وی در انتها افزود: در دوران دفاع مقدس، از قریب به ۲۳۰ هزار شهید دفاع مقدس که از آن تعداد ۱۵۰ هزار شهید در سنین جوانی و نوجوانی بوده‌اند و از آن تعداد ۳۶ هزار از آنها دانش‌آموز بودند و این برای ما حامل پیام است.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار