مجتهدزاده:

دختران شهدا جزو تاثیرگذارترین افراد جامعه هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در نشست پیام‌آوران بشارت، رسالت دختران شهدا را برنامه‌ریزی برای ساماندهی بهتر آینده کشور بعنوان تاثیرگذارترین افراد جامعه دانست.
کد خبر: ۴۶۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 04July 2021

مجتهدزاده: دختران شهدا جزو تاثیرگذارترین افراد جامعه هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هم اندیشی جمعیت پیام آوران بشارت (دختران شهدا) به ریاست مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور سپهری دبیر کارگروه و جمعی از دختران شهدا در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست به رسالت دختران شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: در سازوکار و برنامه ریزی برای ساماندهی بهتر آینده کشور دختران شهدا باید جزو تاثیرگذارترین افراد جامعه باشند.

وی بر لزوم انسجام، همگرایی و فعال بودن کارگروه دختران شهدا تاکید کرد و گفت: برای هر چیزی باید وقت گذاشت بدون صرف وقت انسان به آن اهدافی که دارد قطعا نخواهد رسید اگر انقلاب به پیروزی رسید مرهون و مدیون وقت گذاری، مجاهدت و تلاش بود، برای رسیدن به اهداف سه گانه کارگروه دختران شهدا یعنی سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری، ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقا دانش و بصیرت افزایی دختران شهدا نیز، به برنامه ریزی، تشکیل جلسات هم اندیشی و صرف وقت نیاز است.

رئیس سازمان نشر اثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه بحث شهید و شهادت زمینه پویایی و نشاط را در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ما نباید به یک سری افکاری که می‌خواهند بحث شهید و شهادت در جامعه فراموش شود اجازه ورود بدهیم و در خیلی از مطالبات باید محکم بایستیم؛ این‌ها جزو رسالت ماست که از ارزشهایمان حفاظت و صیانت کنیم، چون اگر یاد شهید در جامعه از بین برود آن جامعه رو به قهقرا می‌رود.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: تمسک به وجود مقدس امام حسین (ع) بعد از ۱۴۰۰ سال خون را در جامعه جاری می‌کند نشاط را به جامعه تزریق می‌کند و روحیه انقلابی گری را در جامعه ایجاد می‌کند؛ یاد شهید هم همین است اگر اجازه دهیم اسم شهید و شهادت در جامعه فراموش شود ارزش‌ها از بین می‌رود مقام معظم رهبری به همین دلیل تاکید دارند نشر فرهنگ شهادت زنده نگه داشتن یاد شهید مثل خود شهادت است نباید ساده از کنار ان‌ها بگذریم، نباید بگذاریم این مفاهیم در جامعه رو به فراموشی برود.

وی گفت: خانواده ایثارگران مسئول صیانت از این مفاهیم هستند آنان باید در میدان باشند در جامعه تاثیرگذار باشند و به جامعه خط بدهند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: اهداف کارگروه دختران شهدا بسیار رفیع است و باید این ظرفیت را در خودش تقویت کند که با دختران شهدای حوزه مقاومت ارتباط بگیرد و در نهایت در جهان کارایی داشته باشد.

مجتهدزاده به تاکید مقام معظم رهبری بر بحث تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: در این زمینه اول باید از شیعه شروع کنیم بعد با اهل تسنن ارتباط بگیریم و بعد با در سطح جهان ان را گسترش دهیم

وی در ادامه به هدف خلقت انسان اشاره کرد و گفت: هر انسانی رسالتی دارد و بیهوده به این جهان نیامده است باید در سرای باقی پاسخگو باشیم که در مسیر بندگی خدا، و در پویایی راه پیامبران و امامان معصوم و زنده نگه داشتن آرمان‌های آنان و زمینه سازی برای تشکیل جامعه و حکومت اسلامی چه مجاهدتی را انجام دادیم چه تلاشی کرده ایم و از خود چه مایه‌ای گذاشته ایم.

مجتهدزاده در پایان اظهار داشت: دختران شهدا به خاطر نزدیکی و قرابت با پدران شهیدشان برکاتی را دارند که آدم معمولی آن برکات را ندارد بنابراین باید با ادامه راه آنان در جامعه بیشتر تاثیرگذار بود و وجودشان در جامعه باید بیشتر بروز و ظهور پیدا کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار