فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین:

انسجام نیروهای مسلح و مردمی، موجب آزادسازی خرمشهر شد

امیر سرتیپ دوم «جلالی» گفت: رهبری مقتدرانه امام راحل و دلاور مردی فرزندان این خاک و بوم در ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و حضور جان برکفانه مردم خرمشهر، موجب آزادی خرمشهر شد.
کد خبر: ۴۵۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ - 18May 2021

انسجام نیروهای مسلح و مردمی، موجب آزادسازی خرمشهر شدبه گزارش دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم ستاد «بابک جلالی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین و ارشد نظامی آجا در استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه قزوین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب و مشکلاتی که پس از همه انقلاب‌ها در تمامی ارکان کشور رخ می‌دهد فعل و انفعالاتی در قوای نظامی، گسترش ناآرامی‌ها در اقصی نقاط کشور ایجاد شد به صورتی که بسیاری از کارکنان در نیرو‌های مسلح به این مناطق اعزام شدند و بلافاصله پس از انقلاب جنگ بر ما تحمیل شد.

وی گفت: در حالی که کودکان در خیابان‌های خرمشهر سرگرم بازی بودند ارتش تا دندان مسلح بعثی به کشور ما حمله کرد و روز‌های سختی بر کشور غالب شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین اضافه کرد: وقتی اسم عملیات‌های موفق و بازپس گیری زمین‌ها و شهر‌های کشور می‌کنیم نباید این به ذهن بیاید که ارتش عراق یک ارتش بی آموزش و بی تجهیزات بود بلکه این ارتش تا بن دندان مسلح بود و تجهیزات عراق از جهت میدان مین و تجهیزات جنگی و نیز آموزش قوی، روحیه در سطح بالایی قرار داشت.

امیر جلالی عنوان کرد: نگین همه این خاک مقدس، در خرمشهر بود. تهاجم دشمن به خرمشهر فقط برای تصاحب این شهر نبود، خرمشهر به عنوان نماد پیروزی ارتش بعث محسوب می‌شد و برای بعثی‌ها خرمشهر حکم بصره و سامرا داشت.

وی افزود: ۱۹ ماه هر آنچه که فکر می‌کردند برای تقویت محاصره این شهر انجام دادند و برای اینکار پیش‌بینی همه جانبه داشتند و تمهیدات عملیاتی گسترده‌ای از سوی دشمن ایجاد شده بود.

امیر جلالی ادامه داد:، اما با تمام این شرایط رهبری مقتدرانه امام راحل و دلاور مردی فرزندان این خاک و بوم در ارتش و سپاه و نیرو‌های مردمی و حضور جان برکفانه مردم خرمشهر، موجب آزادی خرمشهر شد و در همین راستا با توجه به تمام سختی‌های که در بازپس گیری خرمشهر انجام شد، امام (ره) فرمود؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی اضافه کرد: شهدای بزرگی در آزادسازی خرمشهر حضور داشتند که هر آنچه داشتند در طبق اخلاق گذاشته و تقدیم میهن اسلامی و انقلاب کردند. شهدایی در نیروی زمینی، هوایی، دریایی که امروز الگوی بزرگی در زندگی فردی و اجتماعی همه ما هستند.

ارشد نظامی آجا در استان قزوین بیان کرد: آمادگی نیرو‌های مسلح به گونه‌ای است که امروز در بالاترین جایگاه از لحاظ دارا بودن تجهیزات نظامی و نیز قدرت نظامی نیرو‌ها قرار داریم. با توجه به نیاز آن روزها، سپاه پاسداران ایمیل شد و مأموریت هر قسمتی به عنوان قرارگاه مربوطه ارابه می‌شد، اما تمام نیرو‌های مسلح در آن روز‌ها تحت رهبری یک فرمانده قرار داشتند و آن زمان ستاد کل وجود نداشت، اما امروز ستاد کل نیرو‌های مسلح وجود دارد همچنین تجربه این جنگ را نداشتیم، اما امروز نیرو‌های مسلح اشرافیت کامل به تمام نقاط کشور دارد و انسجام امروز تحت نظارت فرمانده معظم و ستاد کل نیرو‌های مسلح برقرار است.

امیر جلالی گفت: لشکر ۱۶ زرهی با یگان‌های خود افتخار حضور در جبهه‌های نبرد غرب و شمالغرب کشور دارد. تعاریفی که از یگان داریم، هر یگان با تعاریف آن شناخته می‌شود. یگان ما یک یگان عملیاتی است که مختص زمان صلح و جنگ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها