نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

موشک‌های فلسطینی‌ها نتیجه کمک‌های شهید سلیمانی است

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در راه آزادسازی قدس و تقویت مقاومت، اقدامات بزرگی انجام داد که این موشک‌ها نتیجه فعالیت وی در تقویت فلسطین در برابر ظالمان صهیونیستی است.
کد خبر: ۴۵۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 18May 2021

موشک‌های فلسطینی‌ها نتیجه کمک‌های شهید سلیمانی است

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، امروز (سه‌شنبه) در تجمع خودجوش مردمی که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در تبریز برگزار شد، با تقدیر از این اقدام خودجوش طلاب و اقشار مختلف مردم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، اظهار داشت: وعده رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقامه نماز در قدس محقق خواهد شد. تا 25 سال آینده رژیم غاصب اسرائیلی نخواهد بود و امیدوارم زودتر نابود شود و فلسطینی‌ها به اهداف مقدس خود برسند.

وی با مروری بر دلایل درگیری‌های اخیر بین اسرائیل و فلسطین، گفت: در هفته های اخیر این جریانات در محله «شیخ جراح» آغاز شد و اسرائیل از چهار خانواده فلسطینی خواسته بود تا خانه اجدادی خود را تخلیه کنند و به دست شهرک‌سازان اسرائیلی بسپارند؛ اما این خانواده‌ها ایستادند و اسناد تاریخی این محلات را از آن فلسطینیان دانستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اعتراضات به درگیری شدید انجامید؛ ولی دادگاه اسرائیل حق فلسطینی‌ها را بر خانه‌های خود نپذیرفت، افزود: اسرائیل یک راهبرد بزرگ شهرک‌نشینی موصوف به حوزه مقدس دارد که مجموعه‌ای از شهرک‌ها پیرامون شهر قدیمی بیت‌المقدس با الهام‌گرفتن از اماکن انجیل را شامل می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دادگاه رژیم صهیونیستی در نوامبر به نفع صهیونیست‌ها رای داد و حکم اخراج 77 فلسطینی در جنوب مسجدالاقصی را صادر کرد، ابراز داشت: ماجرای اعتراضات فلسطینی‌ها در موضوع «شیخ جراح»، جز دفاع از حق خود نبود.

وی غزه را قلب تپنده این روزهای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اکنون فلسطین آماج حملات هوایی رژیم صهیونیستی و اشغالگران بوده و به نماد مقاومت و نماد سرخ جهاد و شهادت تبدیل شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با انتقاد از کسانی که از حقوق بشر دم می‌زنند؛ اما زبان خود را در برابر جنایات اسرائیل غاصب که دستش به خون کودکان و زنان و غیرنظامیان آلوده است، تصریح کرد: این مدعیان حقوق بشر و رسانه‌های غربی و عربی لال شده‌اند.

وی ادامه داد: حملات به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غزه در مقابل چشم جهانیان در جریان است، در حالی که مردم آزاده و ملت‌های مسلمان جنایات صهیونیست را محکوم کردند، کمترین تحرکات را سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورهای عرب داشتند و به خواب عمیق فرو رفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از اینکه فلسطینیان برای دفاع از خود، به جای سنگ از موشک استفاده کرده و برد موشک‌های مقاومت برای اولین‌بار از شهرک‌های همسایه غزه به تل‌آویو رسید که خواب را از سر صهیونیست‌ها پراند، ابراز داشت: گروه‌های مقاومت پیام دادند که طرح‌های عملیاتی بزرگ و آمادگی ادامه موشک‌باران شهرهای صهیونیستی را دارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این توان ایستادگی و مقاومت یک‌باره به وجود نیامده و چند هفته‌ای نیست، اذغان کرد: مقاومت با رویکرد حفاظت اطلاعات و کمک همه‌جانبه نیروی قدس سپاه، کارخانه‌های موشک‌سازی را در باریکه غزه احداث و خط تولید انبوه آن را راه‌اندازی کرد تا در برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی مقاومت کرده و پاسخ محکم بدهند. دستاورد مهم فلسطین این است که به سمت موشک نقطه‌زن می‌رود و این معادلات منطقه را تغییر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با نصرت الهی به مجاهدان فلسطینی، آسیب‌پذیری اسرائیل از گنبد آهنین به دنیا نشان داده شد، ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی در راه آزادسازی قدس و تقویت مقاومت، اقدامات بزرگی انجام داد که این موشک‌ها نتیجه فعالیت وی در تقویت فلسطین در برابر ظالمان صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: کمک‌ها به مجاهدان باعث شد که سنگ کمان (تیر و کمان سنگی) به موشک نقطه زن تبدیل شود. صدای پای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس داشت از حاشیه خلیج فارس فراتر می‌رفت؛ اما مسائل اخیر خشم جهانیان از این رژیم را نسبت به قدس برانگیخت و به حکام کشورهای منطقه فهماند که مسلمانان در جهان از خیانت به آرمان قدس به سادگی عبور نمی‌کنند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها