فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

جهاد برادرانه رزمندگان ارتشی و سپاهی در فتح خرمشهر

شهادت فرمانده و تعداد کثیری از رزمندگان غیور تیپ 21 امام رضا (ع) مؤید حضور مستقیم خراسانی‌ها در عملیات بیت‌المقدس بوده؛ به خصوص زمانی که رزمندگان ارتشی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه خراسان نیز برای حضور در مرحله آخر عملیات و فتح خرمشهر وارد میدان شدند.
کد خبر: ۴۵۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ - 19May 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی مولوی حقیقی»‌ فرمانده پیشکسوت یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس؛ حماسه‌ای که در خرمشهر اتفاق افتاد و روایت مجاهدت‌های رزمندگان عملیات بیت المقدس باید در ویترین نمایشگاه دفاعی ملت ما در برابر دشمنان باشد. فتح خرمشهر، نتیجه آموزه‌های امام به ما بود؛ همان امام عالم و صاحب فضیلتی که سنت مبارزه با مستکبر را به ما آموخت و تبیین کرد که ولو در شرایطی که برابری امکانات هم وجود نداشته باشد، بازهم جهاد در راه خدا می‌تواند نویددهنده فتح و ظفر باشد مشروط بر اینکه رزمندگان اسلام خود را برای خدا خالص کرده باشند و جز به نیت دفاع از دین و جهاد با دشمنان دست به قبضه سلاح نبرند.

مردم حامیان اصلی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بودند. امام راحل این نکته را به عنوان میراثی در حافظه تاریخی ملت ایران به یادگار گذاشت و برایمان تصریح کرد که مردم باید در همه مقاطع، وظیفه خود را به درستی انجام دهند ولو اینکه مسئولان مقید، متعهد و کارآمد نباشند. عملیات بیت المقدس یکی از مصادیق تحقق این آموزه امام بود و در شرایطی که شاید برخی از مسئولان بنا به هواهای نفسانی یا دلبستگی به سلطه گران جهانی، تقید و اراده روشنی نسبت به حمایت از رزمندگان در جبهه‌ها نداشتند، این مردم ایران بودند که تحت شدیدترین تحریم‌ها، رزمندگان را مهمان سفره‌های ساده و صمیمانه خود می‌کردند و از ماحصل حمایت‌های بی دریغ ملت به جبهه‌ها، خرمشهر از لوث حضور اشغالگران پاک شد.

 در ایام منتهی به وقوع عملیات بیت المقدس، در روزهای عملیات و حتی پس از آن، بنیانگذار کبیر انقلاب به صراحت به مسئولان و نخبگان یادآوری می‌کرد که تردید و سستی در برابر دشمن پذیرفتنی نیست و نباید اجازه داد که بی بصیرتی خواص باعث اشاعه تردید در بین آحاد جامعه شود. پس از اینکه رهبر معظم انقلاب در سوم خرداد سال 1395 در دانشگاه افسری امام حسین (ع) ابراز داشتند که «خرمشهرها در پیش است»، پیام روشنی به مردم و خواص مخابره شد که مبتنی بر تشبیه شرایط کنونی کشور با ایام عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بود و لذا امروزه نیز برای فتح قله‌های پیشرفت در چهل سال دوم انقلاب، باید از تردید و سستی پرهیز کرد و ناشر بصیرت در جامعه بود.

رزمندگان خراسانی عملیات بیت المقدس با خلق حماسه‌های بزرگ نشان دادند که در زمره پیشتازان عرصه بصیرت و جهاد هستند. روایت حضور سراسری خراسانی‌ها در این عملیات بزرگ و به خصوص در جریان آزادسازی خرمشهر، متواتراً در نقل قول های فرماندهان و رزمندگان دیگر تشریح شده و گرچه تنها تیپ 21 امام رضا (ع) به صورت رسمی از جمع یگان‌های رزم خراسان در این عملیات حاضر بود، اما تغییر ماهیت رزمی این تیپ از یک ستاد عملیاتی در قالب چند گردان به حضور عملیاتی در قرارگاه قدس نشان از نقش موثر و حیاتی دلاورمردان خراسانی در فتح خرمشهر دارد.

افزون بر این، شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام‌ ‌«محمدمهدی خادم الشریعه» فرمانده تیپ 21 امام رضا (ع) و تعداد کثیری از رزمندگان غیور این تیپ مؤید حضور مقتدرانه خراسانی‌ها در خط مقدم درگیری‎های جبهه حق علیه باطل است؛ به خصوص زمانی که دریابیم که در مرحله چهارم عملیات بیت المقدس که برنامه عملیات بر حمله به خرمشهر و بازپس‌گیری شهر استوار شد، رزمندگان ارتشی یکی از تیپ‌های لشکر 77 پیروز ثامن الائمه خراسان نیز برای حضور در عملیات وارد میدان شدند.

فتوحاتی که در دفاع مقدس و به خصوص در جریان آزادسازی خرمشهر از اشغال متجاوزان بعثی حاصل شد، به روشنی نشان داد که ادعای استکبار جهانی و تلاش کشورهای مرتجع عرب برای ایجاد هژمونی عرب پرستانه و نظریه باطل تأسیس یک کشور متحد عربی، یک حرکت مذبوحانه مبتنی بر مبانی اسلام آمریکایی بود و رزمندگان ما در عمل نشان دادند که نصر پروردگار حامی و پشتیبان کدام منطق و ایدئولوژی است و با تقید به ایمان و اخلاص، می‌توان حتی بر ارتش دنیا هم غالب شد و پرچم دین خدا را برافراشته نگاه داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار