فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان؛

فتح خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است

سرهنگ «سلامی» گفت: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که الهام بخش برای جوانان و نسل‌های آینده خواهد بود.
کد خبر: ۴۵۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ - 19May 2021
فتح خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد که  با حضور «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و اعضای ستاد در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: چهلمین سال دفاع مقدس فرصت ارزشمندی بود تا تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها در زنده نگه داشتن و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: چهلمین سال دفاع مقدس، چون یک مقطع تاریخی مهم محسوب می‌شود باید مستند برنامه و فعالیت‌های چهلمین سال دفاع مقدس را تهیه کنیم و در اختیار جوانان و نسل‌های بعد قرار دهیم.

سلامی گفت: در سال گذشته ۱۰ کارگروه در سطح استان فعال شدند و هشت فرمانداری استان مدیریت ستاد‌های شهرستانی بزرگداشت را در شهرستان‌ها بر عهده داشتند که امسال نیز برای برنامه و فعالیت‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۸ کارگروه با تغییراتی نسبت به گذشته در استان و شهرستان‌ها تشکیل دادیم که در شهرستان‌ها نیز باید کارگروه‌های مناسبت‌ها دفاع مقدس و مقاومت با تدبیر فرمانداران با الگوگیری از کارگروه استانی تشکیل شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که در چهلمین سال دفاع مقدس و بیش از ۳۰ برنامه شاخص و محوری در استان انجام شد، خاطر نشان کرد: در چهلمین سال دفاع مقدس بیش از هفت هزار فعالیت و برنامه در استان با مشارکت همه بخش‌های جامعه شکل گرفت که بیش از دو هزار فعالیت با بهره گیری از بستر فضای مجازی انجام شد.

وی با بیان این که چهلمین سال دفاع مقدس تجارب ارزشمندی را در اختیار ما گذاشت ادامه داد: با استفاده از تجارت سال گذشته، ۴۰ مناسبت دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ که در دستور کار قرار گرفته است، باید همه دستگاه‌ها برنامه و فعالیت‌های خود را در سامانه جامع دفاع مقدس بارگذاری کنند، که تاکنون ۷۰ دستگاه اجرایی استان ۱۶۰۰ برنامه را در سامانه مذکور ثبت و بارگزاری کردند.

سلامی گفت: سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، روز جهانی مقاومت، روز ارتش، سالروز ورود آزادگان، سالروز تشکیل جهاد، روز شهید، آزادی سوسنگر، روز نیروی انتظامی، سالروز عملیات‌های بزرگ و ایام‌الله دهه فجر مناسبت‌هایی هستند که باید برنامه‌هایی متناسب با این ایام در شهرستان‌ها و دستگاه‌های مرتبط پیش بینی شود.

وی ادامه داد: تکریم و قدردانی از پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی را می‌توان تجلیل از تمامی ارزش‌های انسانی و الهی توصیف کرد چرا که ایثار، از خودگذشتگی و جان‌فشانی این دلاورمردان در حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی، سزاوار قدردانی است که باید همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در مناسبت ها‌ی مهم سال از جمله سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و روزجهانی مقاومت برنامه ریزی و برگزار شود.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که خرمشهر «فتح الفتوح» رزمندگان اسلام بود، ادامه داد: رزمندگان با توکل به خدا، قدرت ایمان، شجاعت، وحدت، پیروی محض از امام و ولایت، روحیه حماسی، تفکر انقلابی، مدیریت جهادی توانستند دژ مستحکم و به ظاهر نفوذ ناپذیر دشمنان را در هم شکنند؛ و حماسه بی نظیر را در تاریخ ایران ثبت کنند.

وی با بیان این که فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود، ادامه داد: پس از آزاد سازی خرمشهر، معادله جنگ تحمیلی تغییر کرد و دشمن از حالت تهاجمی، حالت تدافعی به خود گرفت و پیروزی‌ها یکی پس از دیگری به دست آمد.

سلامی یادآور شد: عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که الهام بخش برای جوانان و نسل‌های آینده خواهد بود.

وی با بیان این که سیاست ها، راهبرد‌ها و چارچوب کلی برنامه‌ها در ابلاغ استاندار به مناسبت برنامه‌های ۱۴۰۰ و دستور العمل بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر آمده است، ادامه داد: باید تلاش کنیم ۱۵ الی ۲۰ درصد از برنامه‌های سال در این مناسبت‌های برگزار و برنامه ریزی شود.

سلامی تصریح کرد: فضای سازی محیطی و تبلیغاتی توسط شهرداری‌ها، نهاد‌های فرهنگی، فضای جامعه را ارزشی و معنوی خواهد کرد و باید به نوعی باشد که حس این ایام ارزشمند را به مردم منتقل کند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: مناسبت‌های مهم خردادماه از جمله رحلت امام خمینی (ره)، قیام ۱۵ خرداد و انتخابات پرشور ریاست جمهوری حائز اهمیت و تعیین کننده برای کشور است که باید همه در آن حماسه عظیم نقش داشته باشیم.

انتهای پیام /
نظر شما
پربیننده ها