توصیه شهید گلستانی به مداح معروف تهرانی + عکس

شهید «محسن گلستانی» در دست‌نوشته‌ای که از خود به یادگار گذاشته به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است.
کد خبر: ۴۵۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰ - 21May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مداح شهید «محسن گلستانی» در سال ۱۳۴۰ در محله‌ای به نام شهرستانک در ۲۶ کیلومتری جاده ساوه متولد شد و به‌عنوان رزمنده گردان حضرت حمزه سیدالشهدا در لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بود که در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۱۳۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ در فاو به شهادت رسید.

نحوه امر به معروف از زبان یک شهید+ عکس

حاج محمدرضا طاهری درباره این شهید گفته بود: «آخرین حرفى که از وی در قلبم ماند، شب عملیات والفجر ٨ بود، من از گردان مالک رفتم در گردان حمزه و محسن را پیدا کردم، گفتم یک چیزى به من بگو تا برایم یادگارى بماند، گفت محمد این همه حسین حسین گفتى یادت باشد امام حسین (ع) امشب آن طرف تانک‌ها منتظر است، اشاره به این داشت کسى که دم از امام حسین علیه السلام می‌زند وقتی تانک‌هاى دشمن را دید، فرار نمی‌کند.»

او در یکی از دست‌نوشته‌های نوشته بود:

«به نام خدا

پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: اگر از برادر مؤمن خود می‌خواهی انتقاد کنی باید همانند آینه عمل کنی. بدینگونه که آینه بدون سر و صدا و راه انداختن ساز و دهل عیوب را می‌گوید. تنها عیوب را نشان نمی‌دهد بلکه زیبایی‌ها را هم نشان می‌دهد. آینه عیوب را چند برابر نمی‌کند و زمانی می‌تواند عیوب را نشان دهد که خود کثیف و آلوده نباشد. آینه عیوب را از روی پاکی و صفای دل می‌گوید. غرض و مرضی ندارد و در گفتن عیوب مراعات پست و مقام را نمی‌کند … آینه در عیب‌گویی توقع و انتظاری ندارد، پس نباید او را شکست (دوستی را که عیب تو را می‌گوید نباید آزرد). آینه در حال شکستگی هم دست از کارش برنمی‌دارد و ناگفتنی‌ها را می‌گوید، اما عیوب را در خود نگه نمی‌دارد.

آینه عیب ظاهر را می‌گوید و تجسس نمی‌کند و هر چه بیشتر عیوب را بگوید ارزشش بیشتر است و آینه عیوب را روبرو می‌گوید و به دیگری نشان نمی‌دهد.

امر به معروف و نهی از منکر را آینه‌گونه نسبت به دوستانمان انجام دهیم.
آینه شو سپس چهره پری‌طلعتان طلب
اول بروب خانه سپس میهمان طلب

عصر روز دوشنبه ۲۳ مهر سال ۱۳۶۴»

نحوه امر به معروف از زبان یک شهید+ عکس

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار