معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

باید از ظرفیت‌های خانواده معظم شهدا و جانبازان در فرهنگ‌سازی بهره برد

سردار سلیمانی گفت: مقوله‌هایی نظیر ترویج نماز، عفاف و حجاب باید با برنامه‌ریزی پیش برود. زمانی که هماهنگی و هم‌افزایی باشد انگیزه ایجاد می‌شود، در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های خانواده معظم شهدا و جانبازان باید بهره گرفت.
کد خبر: ۴۸۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ - 03November 2021

باید از ظرفیت‌های خانواده معظم شهدا و جانبازان در فرهنگ‌سازی بهره بردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین نشست شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران که عصر روز گذشته (سه‌شنبه) در ساختمان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست را هم‌اندیشی و هماهنگی اجرای برنامه‌های توافقنامه نماز سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و اظهار داشت: باید برای اجرای با کیفیت برنامه‌های شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری تلاش کنیم. خوشبختانه در موضوع اقامه نماز اقدامات خوبی صورت گرفته است ضمن اینکه در بحث قرآن دیدگاه‌های فعال، پویا و اثرگذاری مطرح شده و در این بستر باید بتوانیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را ترویج کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در ویژه‌برنامه هفتگی «با این ستاره‌ها» در گلزار مطهر شهدا افزود: این ویژه‌برنامه بسیار مؤثر و تأثیرگذار بوده است و برگزاری نماز جماعت و قرائت زیارت عاشورا باعث فرهنگ‌سازی در جامعه می‌شود. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اگر کاری می‌خواهد به سامان برسد و ثمر بنشیند باید از دامنه به قله برسیم و رسیدن به آن قله بواسطه اخلاص محقق می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مقوله‌هایی نظیر ترویج نماز، عفاف و حجاب باید با برنامه‌ریزی پیش برود. زمانی که هماهنگی و هم‌افزایی باشد انگیزه ایجاد می‌شود، در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های خانواده معظم شهدا و جانبازان باید بهره گرفت. همچنین می‌توانیم از دانشجویان نخبه که برخی از آنان فرزندان جامعه ایثارگری هستند استفاده کنیم.

فریده اولاد قباد مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این نشست گفت: با همه استان‌ها مکاتبه شده و گزارش‌هایی از عملکرد بخش‌های مختلف در موضوع اقامه نماز دریافت شده است به عنوان نمونه مراسم‌هایی در خصوص جشن تکلیف فرزندان ایثارگران برگزار شده و طرح اقامه نماز برای فرزندان کارکنان برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از پیشنهادات مطرح شده به بخش‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که با ساخت فیلم و مستند و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در جهت جلب نسل جوان به سوی این ارزش‌ها اقدام کند و این شیوه در حوزه جشن تکلیف نسل نوجوان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

این نشست با حضور فریبرز خزائی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان سازمان‌های تابعه برگزار شد و در ادامه سایر اعضای شورای اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان نقطه نظرات خود پیرامون هماهنگی اجرای برنامه‌های توافقنامه نماز ۱۴۰۰ پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها