حضور حداکثری، اقتدار ملی/ کدخدایی:

وضعیت احراز صلاحیت هیچ‌یک از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این‌که احراز صلاحیت یا عدم احراز هیچ فرد یا افرادی مشخص نشده، گفت: از همه دوستان و علاقمندان درخواست می‌کنیم از انتشار شایعات بپرهیزند و قطعاً اگر مطلبی باشد و به جمع‌بندی برسیم، حتماً از طریق رسانه‌های مختلف اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۴۵۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 19May 2021

احراز صلاحیت یا عدم احراز هیچ یک از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره موضوع تمدید دوره بررسی صلاحیت‌ها اظهار داشت: نمی‌توانم درباره تمدید دوره ۵ روزه بررسی صلاحیت‌ها الان اعلام نظر کنم؛ اگر در جلسه عصر امروز شورای نگهبان به جمع بندی رسیدیم، نتایج اعلام خواهد شد اما اگر به جمع بندی نرسیم، دوره ۵ روزه تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم بود برخی مطالب کارشناسی بیشتری شود و تا ظهر ما برخی موضوعات را که در دستور کارمان بود رسیدگی کردیم و ان‌شاءالله بعد از ظهر هم دوباره جلسه عمومی شورای نگهبان برگزار خواهد شد و اگر لازم باشد جلسات دیگری هم خواهیم داشت تا رسیدگی‌ها انجام شده و تا موعد قانونی، نتایج را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که ایا احراز صلاحیت یا عدم احراز فرد یا افرادی مشخص شده است یا خیر ؟ گفت: خیر، هنوز ما به نظر نهایی در شورای نگهبان نرسیدیم زیرا مطالب مختلفی نسبت به افراد است و باید یکا یک با دقت بررسی شود و نظرات کارشناسی و مراجع رسمی را ببینیم و پیرامون افراد بحث های مختلفی شده است ولی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه برخی رسانه ها درمورد احزار صلاحیت و یا تأیید نشدن صلاحیت برخی افراد رایزنی کردند، گفت: بله من عکس العمل نشان دادم و مطالب را تکذیب کردیم و از همه دوستان و علاقمندان درخواست می‌کنیم از انتشار شایعات بپرهیزند و قطعا اگر مطلبی باشد و به جمع‌بندی برسیم حتماً از طریق رسانه‌های مختلف اعلام می‌کنیم.

کدخدایی همچنین در ارتباط با این‌که با توجه به اینکه فردا آخرین ۵ روز اول بررسی صلاحیت‌ها است آیا در ۵ روز اول بررسی صلاحیت تمام می‌شود، گفت: نمی توانم قطعی چیزی را مطرح کنم و اگر در جلسه بعدازظهر بتوانیم به جمع بندی برسیم شاید بتوانیم در فرصت ۵ روزه و اگر نشد ۵ روز دیگر استمهال کنیم.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار